آخرین رخدادهای انتخاباتی در دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان

جریان اصلاح طلب که در گذشته نگرانی های زیادی در تهیه لیست های خود داشت، توانسته است در روزهای اخیر به جمع بندی های مشخص تری برسد، اصول گرایان نیز با ارائه لیست واحد منتظر شروع زمان تبلیغات انتخاباتی هستند تا فعالیت های خود را گسترش دهند.
کد خبر: ۱۸۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 16 February 2016
تنور انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ماه ها قبل، حرارت خود را با مطرح شدن گزینه های متعدد از سوی هر دو جناح سیاسی آغاز کرده است.حرارتی که با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس دهم داغ تر هم می شود.

به گزارش «تابناک»، این پویایی و نشاط سیاسی در بین نامزدهای مطبوع جریانات سیاسی بیشتر لمس می شد، چرا که هر روز دو جناح سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب از نامزد پیشنهادی جدیدی رو نمایی کرده و با در نظر گرفتن روند سیاسی انتخابات در روزهای پیش رو در فکر جایگزین کردن نیروهای بهتری در لیست های انتخاباتی خود هستند.

با کمی تامل، دلیل این بی نظمی و از هم گسستگی جناح های سیاسی که بیشتر در جناح اصلاح طلبان به چشم می خورد، را می توان در نبود یک سازوکار جامع انتخاباتی و برنامه ریزی ضعیف به دور از آینده نگری دانست.

هرچند که اصول گرایان پایتخت به نظر می رسد که جمع بندی نهایی خود را انجام داده اند و لیست شورای ائتلاف احتمال کمتری دارد تا دستخوش تغییرات جدید گردد، اما در روزهای اخیر شاهد معرفی لیست های متعدد و البته پیاپی از سوی اصولگرایان در استانهای مختلف هستیم.

این عدم ثبات در رای، اعتراضات زیادی را از سوی چهره های سیاسی و حتی در داخل بدنه اصولگرایان به همراه داشته است. در مقابل جریان اصلاح طلب هم از این قاعده مستثنی نبوده و هر روز با رو نمایی از کاندیدهای لژیونر جدید، گزینه مطبوع خود را در رده های دوم و سوم جریان اصلاح طلبی و با برگزاری مصاحبه های حضوری جستجو می کند.

اصلاح طلبان:

چند نامزد شاخص اصلاح طلب دیگر به رقابت های انتخاباتی بازگردانده شدند

یک منبع آگاه گفت که در لیست 40 نفره ای که شورای نگهبان صلاحیت آنها را در بازنگری نهایی تایید کرده است نام شماری از اعضای شناخته شده  احزاب اصلاح طلب به چشم می خورد این منبع با استناد به تماس هایی که با داوطلبان اصلاح طلب برقرار کرده است گفت تا به این جا صلاحیت دست کم 5 نفر از نامزدان اصلاح طلب و حامی دولت تایید شده است وی گفت امروز با آنها تماس برقرار شده و خبر تایید صلاحیت شان به آنها اعلام شده است این افراد عبارتند از : اشرفی اصفهانی  مهر علیزاده، اشراقی (نوه امام)، حق شناس، مجید فراهانی، رحمانی خلیلی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار