رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر آمل:

2 خانه قدیمی 100 ساله در آمل خریداری شد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر آمل گفت: دو خانه قدیمی 80 تا 100 ساله در شهرستان آمل توسط شورای شهر آمل خریداری شده است.
کد خبر: ۱۵۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 04 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، فرزین محمودی پاتی در جلسه شورای اسلامی شهر آمل از خرید دو بنای تاریخی با قدمت 80 تا 100 سال در منطقه پائین بازار آمل که در معرض تخریب بوده و در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده توسط شورا و شهرداری این شهر خبر داد و افزود: این دو بنای تاریخی با پرداخت 4 میلیارد و 680 میلیون ریال با مجوز شورای اسلامی شهر آمل از مالکین آنها خریداری شده که با برنامه‌ریزی‌های لازمنسبت به مرمت و بازسازی آناقدام خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه با تعامل و همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل که به دلیل کمبود اعتبارات و منابع مالی و تعداد زیاد بناهای تاریخی با ارزش، توان خرید آثار تاریخی را ندارد، تصریح کرد: با مصوبه اعضای شورا سالانه تعدادی از این گونه بناها که دارای ارزش تاریخی زیادی هستند در راستای حفظ بناهای تاریخی آمل با تخصیص اعتبار خریداری خواهد شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه گفت: پیاده‌روهای اطراف سپاه آمل محل پیاده‌روی خانوادگی شهروندان آملی است و همه روزه شاهد پیاده روی مردم در ساعات مختلف هستیم.

مسعود تسلیمی بیان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل آمادگی دارد تا در زمینه نورپردازی، دیوارنویسی و زیباسازی دیوارهای اطراف آن اقدام کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار