نبود شغل در روستاها عامل مهاجرت‌ در آذربایجان غربی

کد خبر: ۱۵۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵ 29 December 2015

تقی کهوریان

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تشکیل شرکت های تعاونی روستایی با هدف اشتغالزایی و ارتقای ظرفیت تولید در روستاهای استان تاکید کرد.

جوان پرس  : معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تشکیل شرکت های تعاونی روستایی با هدف اشتغالزایی و ارتقای ظرفیت تولید در روستاهای استان تاکید کرد.

تقی کهوریان در جلسه کمیته بررسی طرح های توسعه روستایی گفت: اگر تعاونی های روستایی متناسب با نیازها و ظرفیت های آن روستا تشکیل شود و اعضای هیات مدیره و بازرسین وظایف خود را به خوبی انجام دهند، شاهد شکل گیری یک تعاونی پویا در روستا بوده و علاوه بر فراهم نمودن فرصت های شغلی بخصوص برای جوانان تحصیلکرده روستایی، می توان در توسعه و احیای دوباره روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها گام  برداشت.

وی علت بسیاری از مهاجرت‌ها را نبود شغل در روستاها عنوان کرد و اظهار کرد: اجرای طرحهای مشارکت اقتصادی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی مشارکتی در روستاها یکی از راه‌های خوب اشتغالزایی و تولید در روستاهاست.

کهوریان همچنین از بخشداران و دهیاران خواست، با توجه به مزیتهای نسبی هر روستا و در نظر گرفتن طرحهای دارای توجیه اقتصادی و توان اشتغال زایی برای جوانان، روستاییان را نسبت به تشکیل و ثبت تعاونی ترغیب نمایند.

وی ادامه داد: هدف اصلی دولت یازدهم از تشکیل شرکت های تعاونی فراگیر در روستاها، اشتغالزایی و افزایش رفاه روستاییان است و انتظار داریم در استان نیز مسئولان ذیربط بویژه بخشداران و دهیاران، نسبت به اجرایی شدن این طرح در استان جهت استفاده از تسهیلات دولت، اهتمام کافی را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار