طرح‌هایی که توجیه‌پذیر نبود؛

سهم ناچیز مازندران از منابع صندوق توسعه ملی

آن گونه که از سخنان مسئولان مشخص است، طرح‌هایی که از مازندران به صندوق توسعه ملی کشور معرفی شد داری توجیه اقتصادی نبوده و به همین دلیل استان مازندران نتوانسته است از ....
کد خبر: ۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷ 16 January 2015
استاندار مازندران گفت: سهم  مازندران از منابع صندوق توسعه ملی مناسب نیست.

به گزارش تابناک – مازندران، بحث استفاده از صندوق توسعه ملی در کشور، از ابتدای دولت یازدهم به طور مداوم توسط مسئولان استانداری مازندران مطرح شد.

بر همین اساس دولت برای کاهش فشار اقتصادی و همچنین توسعه فعالیت اقتصادی در کشور بحث استفاده استان‌ها از منابع صندوق توسعه ملی را مطرح کرد.

طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده، از سوی دولت به مسئولان استانی اعلام شد که با معرفی طرح‌های مناسب اقتصادی، استان‌ها می‌توانند برای احیا واحدهای صنعتی و اقتصادی، از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

از زمان مطرح شدن استفاده از منابع صندوق توسعه ملی توسط استان‌ها، تنها یکی از بانک‌های عامل در مازندران طی نشست با معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران به بهره‌گیری از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و آنطوری که از شواهد پیدا است، از طرحی که با استفاده از منابع این صندوق در استان اجرا شده باشد، خبری نیست.

استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی دارای ضوابط و شرایط خاصی است. بطوری که طرح‌هایی مورد حمایت این صندوق قرار می‌گیرند که باید از توجیه اقتصادی مناسبی برخوردار باشد.

آن گونه که از سخنان مسئولان مشخص است، طرح‌هایی که از مازندران به صندوق توسعه ملی کشور معرفی شد داری توجیه اقتصادی نبود.

استاندار مازندران نیز در دیدار با رئیس هیئت مدیره بانک ملی به سهم پایین مازندران از ظرفیت صندوق توسعه ملی اعتراف کرد و گفت: سهم مازندران از صندوق توسعه ملی نامناسب و ناچیز است.

به گزارش تابناک – مازندران، با وجود اعتراف استاندار مازندران نسبت به پایین بودن سهم مازندران از منابع این صندوق، نیاز است طرح‌های مناسب با توجیه‌پذیری اقتصادی و توسعه‌ای تدوین و ارائه گردد تا مازندران از توسعه‌نایافتگی خارج شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار