معاون استاندار تهران اعلام کرد؛

تحول زیرساخت‌های مخابراتی در ری/ پایان اخلال تلفن همراه در راه است

گروه استان‌ها - معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری از آغاز مجموعه اقدامات فوری برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و رفع مشکل آنتن‌دهی در شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان خبر داد و گفت: پروژه‌های جدید اپراتور‌ها باید تا نیمه نخست بهمن‌ماه به نتیجه برسد.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۴ - ۲۰:۴۳ 01 December 2025

به گزارش خبرنگار تابناک از استان تهران، «بیژن سلیمان‌پور» معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نارضایتی گسترده مردم از کیفیت پایین پوشش تلفن همراه در مناطق مختلف این شهرستان اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته شکایات فراوانی از شهروندان درخصوص ضعف آنتن‌دهی دریافت شده و با وجود جلساتی که با حضور مدیران وزارت ارتباطات و اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل برگزار شد، همچنان بخش قابل‌توجهی از مشکلات پابرجا مانده بود.

وی افزود: در جلسه جدیدی که امروز با حضور مدیران و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، اقدامات اولیه مانند تعویض UPS سایت‌ها و بازبینی دکل‌های موجود بررسی شد، اما مشخص شد که این اقدامات به تنهایی کافی نیست و حل ریشه‌ای مشکلات نیازمند توسعه گسترده زیرساخت‌های مخابراتی است.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: در این نشست تصمیم گرفته شد که در هر یک از شهرهای تابع شهرستان ری، دو تا سه سایت مخابراتی جدید توسط اپراتورها راه‌اندازی شود. به گفته وی، برخی محدودیت‌های قانونی و اجرایی مانع سرعت پیشرفت پروژه‌ها بود، اما با حضور همه دستگاه‌های مسئول در جلسه، موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت و بخش زیادی از آنها برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: زمین‌های موردنیاز برای ایجاد سایت‌های جدید باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار اپراتورها قرار گیرد و قراردادهای حقوقی لازم نیز منعقد شود تا این توسعه شبکه حداکثر تا نیمه نخست بهمن‌ماه به مرحله اجرا برسد.

معاون استاندار تهران با اشاره به گستردگی شهرستان ری و تعدد روستاها گفت: موضوع پوشش ارتباطی روستاها به جلسه آینده موکول شده است که ظرف ۱۰ روز آینده برگزار می‌شود و در آن تصمیمات لازم برای رفع مشکلات مخابراتی مناطق روستایی نیز اتخاذ خواهد شد.

سلیمان‌پور در پایان تأکید کرد: هدف ما این است که نتیجه این تصمیمات برای مردم محسوس باشد و شهروندان به‌صورت واقعی بهبود کیفیت تماس، اینترنت و پوشش شبکه را تجربه کنند. مردم باید اطمینان حاصل کنند که پیگیری‌‌های مستمر نهایتاً به رفع مشکلات منجر شده است.

انتهای پیام /

آخرین اخبار