صدور ۶۸ درصد اسناد مالکیت اراضی زراعی در گیلان

گروه استان‌ها - مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان از صدور اسناد مالکیت ۶۸ درصد از اراضی زراعی استان خبر داد و رشد قابل توجهی را در این حوزه نسبت به سال گذشته اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹ 24 September 2024

به گزارش «تابناک گیلان»، نادر ناصری آذری، پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: تاکنون ۶۸ درصد از اراضی زراعی این استان منجر به صدور اسناد مالکیت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان، تصریح کرد: از مجموع ۲۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی گیلان، تا کنون ۶۸ درصد اسناد صادر شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های جهادی سازمان ثبت اسناد، افزود: در شش ماهه نخست امسال، بیش از ۲۸ هزار قطعه زمین سند مالکیت دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۲۹۰ درصدی همراه بوده‌ایم. گیلان در این زمینه جزو استان‌های برتر محسوب می‌شود و در شهریور ماه، رتبه اول را در این بخش کسب کرده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان، ادامه داد: از لحاظ مساحت نیز بیش از ۴۸ هزار هکتار از اراضی زراعی استان دارای سند شده‌اند که نسبت به ۱۸ هزار هکتار سال گذشته، رشد ۲۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

ناصری آذری با درخواست از کشاورزان برای تشکیل پرونده صدور سند زراعی گفت: در سال‌های گذشته یک حس بدبینی نسبت به ثبت سند اراضی کشاورزی وجود داشت، اما با تلاش‌های انجام شده و همگرایی سازمان‌ها، استقبال کشاورزان از این طرح افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان، افزود: سنددار شدن زمین‌های زراعی باعث افزایش انگیزه کشاورزان، دسترسی به تسهیلات بانکی و اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت‌های مختلف خواهد شد.

ناصری آذری از تلاش‌های دستگاه‌های همکار و حمایت قضات ویژه حدنگار قدردانی کرد و افزود: با ادامه این روند، جشن صدور سند برای تمامی زمین‌های کشاورزی استان برگزار شود.

 

انتهای پیام/ن

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار