جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان:

برگزاری ۸۰۰ برنامه فرهنگی همزمان با هفته دفاع مقدس در هرمزگان

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۸۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در استان هرمزگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵ 18 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک در هرمزگان، سردار هدایت‌الله امیری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، بیان داشت: از تجربیات دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی می‌توان در مراحل و عرصه‌های مختلف کشور می‌شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دین اسلام با جنگ موافق نیست، اظهارداشت: در طول تاریخ ایران، هیچگاه آغاز کننده جنگی نبوده است، اما دفاع از خود را واجب می‌دانیم و کوتاه نمی‌آییم، دشمن بعثی به ما حمله کرد و ما هم با تمام وجود از تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، گفت: در هشت سال جنگ ایران و عراق، واژه جنگ تحمیلی، به دفاع مقدس تبدیل شد. صرفاً برای حفظ خاک جنگ نکردیم، بلکه برای حفظ اسلام و حرکت به سمت مبانی فکری امامین انقلاب با دشمن بعثی نبرد داشتیم.

وی تصریح کرد: مردم در دفاع مقدس نقشی ویژه و انکارناپذیر داشتند بر همین مبنا در هفته دفاع مقدس محور برنامه‌ها مردمی و بسیج است و از رسانه‌ها هم می‌خواهیم در راستای انتشار این مسئله همکاری کنند.

سردار امیری با تاکید بر اینکه شعار محوری ما در هفته دفاع مقدس «در راه فتح قله‌ایم» خواهد بود تصریح کرد: از ۳۱ شهریور الی ۷ مهر ماه به مناسبت هفته دفاع مقدس ۸۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان از سوی سپاه و بسیج اجرا خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برگزاری رژه ملی ۳۱ شهریور در بندرعباس است، رژه ملی صرفاً در بندرعباس و تهران برگزار می‌شود و بناست به محوریت نیروی دریایی سپاه به صورت رژه زمینی، هوایی و دریایی داشته باشیم.

جانشین فرمانده سپاه استان هرمزگان، گفت: نمایشگاه دستاورد‌های نظامی و دفاع مقدس نیز در محل بوستان ولایت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد در این نمایشگاه همه رده‌های نظامی آخرین دستاورد‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: در محل نمایشگاه ما بازسازی عملیات والفجر ۸ از جمله عملیات‌های موفق دفاع مقدس را داریم که خانواده‌ها می‌توانند از این نمایش بهره ببرند.

سردار امیری غبارروبی مرقد مطهر شهدا، سرکشی و عیادت از خانواده معزز شهدا، برنامه‌های ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، برگزاری یادواره شهدا، اعزام گروه‌های جهادی، کمک به تأمین جهیزیه زوج‌های جوان و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و ... را مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برشمرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار