انتقال زائران اربعین با ۱۵۶۵ سرویس اتوبوس

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: از ۱۶ تا ۳۰ مرداد قریب به ۱۵۶۵ سرویس اتوبوس به مرز‌های چهارگانه برای زائران اربعین اعزام شده‌اند که ۷۰ درصد از این رقم مربوط به مرز مهران بوده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳ 22 August 2024

به گزارش تابناک قم، محمد پورتیموری در گفتگویی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد جابجایی زائران ابعین اظهار داشت: در استان قم موضوع پیش‌فروش و فروش اینترنتی بلیط به صورت گسترده‌ای مورد پیگیری قرار گرفت و زیرساخت‌های لازم برای این کار فراهم شد.

وی افزود: با همراهی و همیاری شرکت‌های حمل و نقلی، رانندگان محترم ما و سایر ارگان‌هایی که توان کمک‌رسانی داشتند سال خوبی را در این زمینه داشتیم. با برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده، جابجایی زائران با کمترین مشکل و دغدغه صورت گرفت. 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درباره‌ی دغدغه‌هایی که در سال‌های قبل اتفاق می‌افتاد بیان کرد: از جمله مشکلات سنوات قبل؛ عدم اطلاع مسافرین از ساعت حرکت و وضعیت سرویس‌ها بود. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که رخ می‌داد بحث گران‌فروشی بود که با فراهم آمدن زیرساخت‌های فروش اینترنتی این امکان برای مسافران ایجاد شد که از طریق سکوهای معتبر فروش بلیط تهیه کنند.

وی عنوان کرد: مردم عزیز می‌توانند به تارنماهای معتبر سازمان راهداری مانند ravi.rmto.ir مراجعه کرده و از سکوهای معتبر بلیط رفت خود را به صورت شفاف و با نرخ‌های مصوب خریداری کنند. با این وجود امکان مدیریت سفر هم برای مسافران و هم برای برنامه‌ریزان و دستگاهای مسئول فراهم است. طبق آماری که روز قبل به دست من رسید، بیش از 35 درصد فروش ما امسال به صورت اینترنتی بوده است

پورتیموری درباره‌ی طرح اربعین تصریح کرد: این طرح و سفرهای پایانه‌های ماه صفر از 16 مرداد شروع شده است و تا 16 شهریور ادامه دارد. ما بنا داریم این زیرساخت‌‌ها را به تمام شبکه سیر و کلیه سفرها کشور از مبدأ استان قم گسترش دهیم. خطوط سفر و اعزام معمولا تا 2 روز بعد از روز اربعین ادامه‌ دارد. پس از آن هم برنامه‌ریزی‌های سفر پایان ماه صفر به مقصد مشهد مقدس را خواهیم داشت.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در مورد بسته بودن سامانه در برخی ساعات اظهار داشت: فروش اینترنتی در برخی سکوهای خاص ارائه می‌شود. ممکن است برخی ساعات اختلالاتی در بحث سامانه‌ها و امثالهم رخ دهد. ولی عموما در این‌باره اعتراضی نداشتیم، چراکه همکاران ما به صورت 24 ساعته در پایانه‌‌ مستقر هستند.

وی در ادامه افزود: تلفن گویای 141 مربوط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاسخگوی مسائلی و مشکلاتی ازین قبیل است. از آن جهت که تمام این تماس‌ها ضبط می‌شود و بنده و همکاران رصد می‌کنیم و می‌بینیم. عموما مسئله‌ای با عنوان قطعی سامانه مطرح نمی‌شد مگر تعداد اندکی که مورد رسیدگی قرار گرفت.

پورتیموری درباره‌ی تأخیر حرکت برخی ماشین‌ها گفت: مسیر اتوبوس‌ها یک زمانبندی و برنامه‌ریزی‌ مشخص رفت و برگشت دارد. مسیری که به صورت معمول باید در 12 ساعت طی شود؛ باتوجه به حجم بالای اعزام زوار ما شاهد ترافیک سنگین در برخی موارد خاص داشته باشیم. طبیعتا در این مقطع توقف اتفاق می‌افتد و مانع رسیدن به وقت اتوبوس می‌شود. توقف‌ در مسیر بویژه در پلیس‌راه‌ها نیز می‌تواند دلیل بر تأخیر باشد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: از ابتدای طرح اربعین تا  30 مرداد قریب به 1565 سرویس اتوبوس به مرزهای چهارگانه اعزام کرده‌ایم. 70 درصد از این رقم مربوط به مرز مهران بوده است. به طور متوسط روزانه 105 تا 110 سرویس داشته‌ایم که در روزهای اوج به 180 سرویس هم رسیده است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت رانندگان و ایمنی اتوبوس‌ها و نظافت رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: اداره راهداری در زمینه‌ی رانندگان حمل و نقل عمومی کنترل‌های مشخصی داریم، علاوه‌بر گواهینامه رانندگی، گواهینامه با عنوان کارت هوشمند دارند که حتما از نظر سلامت، مهارت‌های رانندگی و امثالهم کنترل می‌شوند و بعد از دریافت استانداردها و شاخص‌های لازم می‌توانند در حمل و نقل عمومی فعالیت کنند.

پورتیموری عنوان کرد: در ایام خاص اربعین به صورت ویژه به تعداد رانندگانی که در سفرها حضور دارند توجه داریم، که داخل یک سوریس تعداد رانندگان بالاتر باشد. نکته دیگر اینکه شرکت‌های ما مدیرفنی دارند، پیش از اعزام اتوبوس، مدیران فنی موظفند که سلامت وسیله نقلیه را کنترل کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: علاوه‌بر مدیرفنی، بازرسان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در داخل پایانه‌های استان مستقر هستند و کنترل‌ها و نظارت‌ها را انجام می‌دهند. گشت‌ها و کنترهای دروازه‌ای هم در ورودی و خروجی استان حضور دارند و برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار