آزادی ۲۶ زندانی نیازمند استان مرکزی از زندان

مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مرکزی، از آزادی ٢۶ زندانی غیر عمد با اجرای پویش روز پدر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ 26 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمدحسن حسن‌بیگی گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رجب و ولادت پدر یتیمان مولا علی (ع) پویش آزادی ۷ نفر از محکومین جرایم غیرعمد استان مرکزی به همت ستاد مردمی دیه استان راه‌اندازی شد که با مشارکت خوب خیرین شاهد آزادی ٢۶زندانی غیر عمد شدیم.

او افزود: به مناسبت ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و روز پدر تعداد ٢۵نفر از محکومین جرایم غیرعمد از زندان‌های استان مرکزی آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که از این تعداد ۶ نفر مربوط به مددجویان مهریه و بقیه زندانیان آزاد شده در خصوص بدهی مالی در زندان‌های استان نگهداری می‌شده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مرکزی افزود: مبلغ کل بدهی این محکومین ۳۶۶ میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریال بوده که ۹۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال از محل گذشت شاکی، ۷ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال آورده مددجویان و ۲۴۸ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال از محل پذیرش اعسار تامین شده است.

وی پرداختی از سوی ستاد دیه استان و خیرین را ۴ میلیارد و ۱۰۳ میلیون و پرداختی از سوی ستاد دیه کشور را ۲ میلیاردد و ۹۰۰ میلیون ریال برشمرد.

مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مرکزی از آزادی ۲۰۴ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون به همت ستاد دیه استان مرکزی و با مشارکت نیکوکاران و خیران استان خبر داد و اعلان کرد: در سال جاری و تاکنون ۱۹۴ مرد و ۱۰ زن زندانی جرایم غیر عمد استان به همت ستاد دیه استان مرکزی و با مشارکت نیکوکاران و خیران استان از حبس رهایی یافتند.

حسن بیگی با اظهار اینکه رقم بدهی این مددجویان آزاد شده، نزدیک به ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال بوده است، بیان کرد: فرآیند آزادسازی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها به میزان ۲ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال، اعلام گذشت شکات به مبلغ ۶۰۴ میلیارد و ۴۳۹ میلیون ریال و ۳۷۶ میلیارد ریال، آورده خانواده مددجو به میزان بیش از ۶۰ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی به میزان بیش از ۷۲ میلیارد ریال بوده است، همچنین پرداخت بلاعوض از سوی ستاد دیه کشور، استان و از محل کمک‌های مردمی بیش از ۵۹ میلیارد ریال است.

به گفته وی شماره حساب‌ های ستاد دیه به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کمک‌های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار