صیانت از آرای مردم وظیفه شرعی و قانونی ستاد انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: به عنوان مجریان انتخابات، قدم برداشتن در مسیر عمل کردن به راهبرد‌های چهارگانه مقام معظم رهبری مخصوصا امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت یک وظیفه جدی است.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 18 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،رئیس ستاد انتخابات کشور امروز در همایش اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: در حوزه اجرایی انتخابات آمادگی‌ها روز به روز در حال افزایش است به طوری که امروز از زمان بندی اجرایی جلوتر بوده و در بازدید‌های میدانی از ستاد انتخابات استان‌ها به دنبال فراهم کردن آمادگی کامل همه شرایط برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفندماه هستیم.

سید محمدتقی شاهچراغی ادامه داد: نسبت به سال ۹۸ در سراسر کشور بیش از چهار هزار شعبه اخذ رأی اضافه شده تا شرایط برای رأی گیری در شعب پُرتراکم تسهیل شود.

او تصریح کرد: به عنوان مجریان انتخابات، وظیفه شرعی و قانونی ما صیانت از آرای مردم است و قدم برداشتن در مسیر عمل کردن به راهبرد‌های چهارگانه مقام معظم رهبری مخصوصا امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت یک وظیفه جدی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در رابطه با موضوع تغییر حوزه انتخابیه نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس نیز خاطرنشان کرد: ضوابط تغییر حوزه انتخابیه، طبق قانون به ستاد انتخابات استان‌ها ابلاغ شده و اگر نامزد‌ها درخواست و یا سؤالی در این موضوع دارند، می‌توانند در زمان مقرر به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

سید محمدتقی شاهچراغی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات، گفت: قسمتی از فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیک تقریباً در مراحل پیش‌ ثبت‌ نام و ثبت‌نام انجام شد.

او ادامه داد: طبق تصویب شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور، برگزاری انتخابات الکترونیک در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه که دارای تعدد کرسی هستند، پیش‌بینی شده و در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر نیز رأی‌گیری به صورت الکترونیک خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: شرایط استان مرکزی نیز بیانگر تلاش دست اندرکاران انتخابات است که زمینه را برای حضور پرشور مردم فراهم می‌کند.
در این نشست استاندار مرکزی، رئیس ستاد انتخابات استان، فرمانداران و بخشداران استان نیز به تشریح اقدامات و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آمادگی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار