معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: رویداد جامعه پرداز در سه محور خانواده، هویت زن و فرزندآوری طی روزهای هفتم و هشتم دی ماه در استان قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 12 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، امیر اسلامی صدر در نشست خبری که ظهر امروز با محوریت اطلاع رسانی رویداد «جامعه پرداز» در سالن جلسات معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه مقدمات ازدواج و حساسیت‌هایی که در این امر وجود دارد این رویداد با همکاری بنیاد ملی خانواده در استان قزوین برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

وی افزود: رویداد استانی «جامعه پرداز» در سه محور خانواده، هویت زن و فرزندآوری طی روز‌های هفتم و هشتم دی ماه برگزار خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی و شناساندن و معرفی ظرفیت‌های فعال در سه محور خانواده، هویت زن و فرزندآوری است تا هم افزایی و انسجام بیشتری را در راستای پیشبرد اهداف ترویج ازدواج و فرزندآوری در سطح استان شاهد باشیم.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث ازدواج عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۹ دوره آموزشی پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج با همت معاونت امور جوانان استان قزوین دایر شده است.

اسلامی صدر با اشاره به برگزاری ۷۱ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در سطح استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مباحث آموزشی این کارگاه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان قزوین ۸ دفتر تخصصی مشاوره ازدواج داریم، البته از این تعداد ۴ دفتر فعال بوده و ۴ دفتر دیگر هم طی دو هفته آتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۳۰۰ نفر هم به صورت رایگان با معرفی معاونت امور جوانان استان قزوین از دفاتر تخصصی، مشاوره رایگان دریافت کرده‌اند.

این مسوول با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در سال جاری گفت: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مهر ماه ۹ هزار و ۹۳ نفر تسهیلات ازدواج دریافت کرده‌اند که رقم وام پرداخت شده بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌باشد؛ همچنین تا پایان مهر ماه تعداد افراد متقاضی دریافت تسهیلات که در صف انتظار قرار دارند ۳ هزار و ۳۱۶ نفر است.

اسلامی صدر همچنین به آمار ازدواج و طلاق در استان نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه طی ۶ ماه نخست سال جاری آمار طلاق استان یک هزار و ۵۷۰ نفر بوده و در این بازه زمانی خوشبختانه ۳ هزار و ۳۵۹ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

وی در پایان با تاکید براینکه تطبیق، مقایسه و تحلیل آمار ازدواج و طلاق در بازه زمانی یکساله علمی نیست؛ اذعان کرد: به لحاظ منطقی درست نیست که این آمار را در بازه زمانی یکسال قیاس کنیم بلکه آمار طلاق باید متناسب با سالی که ازدواج صورت گرفته است، سنجیده و ارزیابی شود.



گفتنی است در پایان نشست خبری از پوستر رویداد «جامعه پرداز» نیز رونمایی شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار