کتاب «پسران طلعت» در جونقان رونمایی شد

نشست رونمایی کتاب «پسران طلعت» زندگی‌نامه شهید «حجت‌الله» و «صولت» به قلم هاجر پورواجد در شهرجونقان از توابع شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی، خانواده معظم شهدا و عموم مردم برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 25 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، نشست رونمایی کتاب «پسران طلعت» روایت زندگی مادر شهیدان و زندگی‌نامه شهید «حجت‌الله» و «صولت» متخلص به محمدمهدی به قلم هاجر پورواجد در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی، شهری، خانواده معظم شهدا و عموم مردم برگزار شد.

آغاز این کتاب با زندگی‌نامه مادر این ۲ شهید با قلمی احساسی شروع و سپس در ادامه به زندگی‌نامه این شهیدان پرداخته می‌شود.

از دیگر آثار هاجر پورواجد «تو هنوز اینجایی»، «گنجشک‌های بابا»، «صندوقچه گل رز» و «من محافظ حاج قاسم هستم» است.

گفتنی است: شهید حجت‌الله در سال ۱۳۴۵ و شهید صولت در سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای متدین و دوست‌دار اهل بیت (ع) در شهر جونقان دیده به جهان گشودند. پدرشان نصرالله و مادرشان طلعت نام داشت.

شهید حجت‌الله مطلبی جونقانی تا دوم راهنمایی تحصیلات خود را ادامه داد. مداح بود و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

وی در یک مردادماه سال ۱۳۶۲ با سمت فرمانده دسته، تک تیرانداز و امدادگر در پیرانشهر توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به کمر به شهادت رسید.

همچنین شهید صولت مطلبی معروف به محمدمهدی بعد از گذراندن دوران کودکی وارد مدرسه شد و به فراگیری درس پرداخت و تا سطح یک حوزه به ادامه تحصیل پرداخت.

وی با عضویت در بسیج با سمت بیسیم‌چی در جبهه حضور یافت و سرانجام در عملیات والفجر۱۰ سال ۱۳۶۵ به درجه والای شهادت نائل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار