21 هزار تن شلتوک از بیضا برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با اشاره به میانگین برداشت شش تن شلتوک در هر هکتار افزود: پیش بینی می‌شود افزون بر ۲۱ هزار تن شلتوک از سطح زیرکشت برداشت شود که از این مقدار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن برنج سفید بدست می‌آید.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 08 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: برداشت مکانیزه برنج در ۹۵ درصد شالیزار‌های این شهرستان آغاز شده است.
وی افزود: سه هزار و ۳۲۵ هکتار از اراضی شالی بیضا با استفاده از ۶۵ دستگاه کمباین با هد مخصوص و ۱۷۵ هکتار به روش سنتی برداشت می‌شود.
مویدی ادامه داد: به طور متوسط هر دستگاه کمباین قادر است روزانه ۲ هکتار از شالیزار‌های شهرستان را برداشت کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا تصریح کرد: برداشت برنج از اوایل مهرماه شروع شده است و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد و محصول تولید شده علاوه بر مصرف مردم منطقه به دیگر شهرستان‌ها و استان‌های کشور نیز ارسال می‌شود.
وی با اشاره به میانگین برداشت شش تن شلتوک در هر هکتار افزود: پیش بینی می‌شود افزون بر ۲۱ هزار تن شلتوک از سطح زیرکشت برداشت شود که از این مقدار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن برنج سفید بدست می‌آید.
مویدی بیان کرد: رقم محصول برنج بیضا لنجانی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک دارای کیفیت پخت، عطر و طعم عالی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا وضعیت عملکرد تولید برنج امسال را عالی توصیف کرد و افزود: شلتوک تولیدی بعد از خشک شدن راهی پنج کارخانه برنجکوبی این شهرستان می‌شود تا ضمن سفید شدن بسته بندی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار