استاندار زنجان: علت بازماندن کودکان از تحصیل بررسی شود

استاندار زنجان در واکنش به آمار ارایه شده توسط آموزش و پرورش مبنی بر اینکه ۳۵۰ کودک و ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در حال حاضر برای سال تحصیلی جدید ثبت نام نکرده‌اند، گفت: آموزش و پرورش نسبت به تعیین تکلیف این تعداد دانش‌آموز ورود و علت بلاتکلیفی آنها را مورد بررسی قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ 09 September 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، محسن افشارچی، استاندار زنجان در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه چندین دستگاه فرهنگی داریم که خروجی هر کدام از آن‌ها به اندازه آموزش و پرورش چندان مهم نیست، اظهار داشت: بار‌ها گفته‌ام که تأثیرگذاری مدرسه در تربیت دانش‌آموز کمتر از خانواده نیست.

استاندار زنجان ضمن انتقاد از تضعیف شدن امور تربیتی از مسوولان آموزش و پرورش خواست تا نسبت به تقویت این موضوع اهتمام ویژه‌ای بکنند، تصریح کرد: موضوع دیگری که باید متولیان امر به آن توجه کنند بحث عدالت آموزشی است که باید یک بررسی و برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزانی که در دهک‌های پایین و در محلات کم‌برخوردار قرار دارند استعداد آن‌ها مغفول نماند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که قرار است انجام بشود نباید روی هم تلنبار شود، گفت: باید در تحقق و به سرانجام رساندن اقدمات، برنامه‌ریزی و مطالبه کرد، چرا که در این صورت است که همه پای کار می‌آیند و از یک سو هم خروجی بهتری را شاهد خواهیم بود.

افشارچی تاکید کرد: همه مطالبات بازنشستگان فرهنگی باید تا اول مهرماه سال‌جاری تسویه شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با بلاتکلیف ماندن ۳۵۰ کودک در مقطع ابتدایی و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم که هنوز برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام نکرده‌اند، تاکید کرد: در خواست جدی که از آموزش و پرورش دارم این است که نسبت به تعیین تکلیف این تعداد دانش آموزان ورود و علت بلاتکلیفی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی همچنین به شهریه مدارس غیرانتفاعی اشاره کرد و افزود: جای سوال است که بر چه اساس و معیاری و ملاکی شهریه یک مدرسه غیرانتفاعی از ۶ میلیون به ۱۷ میلیون افزایش یافته است و این موضوع هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

افشارچی زیباسازی و شاداب سازی مدارس را مهم تلقی کرد ضمن اینکه در سطح استان طبق گزارشات اعلامی اتفاقات خوبی در سطح استان افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار