مجوز مجموعه «فرهنگ و هنر قوم ترکمن» در گلستان صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از اعطای پروانه فعالیت مجموعه‌داری با عنوان «فرهنگ و هنر قوم ترکمن» در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰ 02 August 2023

به گزارش تابناک گلستان به نقل از ایسنا، محمدجواد ساوری  شامگاه سه شنبه ۱۰ مرداد ماه  در نشست با  مالک و مدیر مجموعه جدید «فرهنگ و هنر ترکمن» گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ فصل سوم مصوبه سال ۱۳۸۴ هیئت‌ وزیران مبنی بر آئین‌نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی-تاریخی مجاز، پروانه فعالیت مجموعه‌داری با عنوان «فرهنگ و هنر قوم ترکمن» متعلق به «حسن مویدفر» به مدت یک سال صادر و اعطا شد.

وی با اشاره به اینکه پروانه مجموعه‌داری فرهنگ و هنر ترکمن به شماره ۶۶۶۶/۱۴۰۲۲۵۰۰ مورخ ۱۸/‏۰۴/‏۱۴۰۲‬ از سوی معاونت میراث‌ فرهنگی کشور و اداره‌ کل موزه‌ها صادرشده است، گفت: فعالیت این مجموعه در محدوده اشیای فرهنگی-تاریخی است که پس از تکمیل مدارک قابل تمدید خواهد بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که این مجوز، چهارمین پروانه فعالیت مجموعه‌داری در استان گلستان است، افزود: تا پیش از این مجوز مجموعه‌های سنگ، گوهر، کانی و فسیل «آمتیست»، سقاخانه رادکان و دست بافته‌های ترکمن از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای استان گلستان صادر شده است.

حجت‌الاسلام حسن مویدی فر مالک و مدیر مجموعه فرهنگ و هنر ترکمن در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: برای تهیه این مجموعه ارزشمند از ۱۵ سال پیش تا حال حاضر تلاش کردم.

وی بیان کرد: برای تهیه این مجموعه و مشاهده انواع هنرهای مردم ترکمن بیشتر به نقاط ترکمن نشین در استان گلستان و  نقاط دورافتاده منطقه جرگلان سفر کردم.

مویدی فر با اشاره به اینکه وقتی اثری هنری خلق می شود زحمت و مشقت تولید آن تبدیل به اظهار خرسندی و رضایت درونی می شود، افزود: حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی دغدغه من است.

مدیر مجموعه فرهنگ و هنر ترکمن بیان کرد: در حال حاضر دو کارگاه تولیدات چرمی و خیاطی در منطقه ای محروم راه اندازی کردم تا بتوانم کمکی در جهت توانمندی این اقشار و بالندگی بیشتر مردم عزیز کشورم باشم.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری آثار هنری بیشتر از هر هدفی نیاز به عشق و علاقه ویژه دارد، گفت: در حال حاضر هدفم ایجاد موزه ای در کوی قلعه حسن است تا بتوانم با حمایت همه جانبه مسئولین و همت مردم، این منطقه را از صرف مسافرپذیری به مقصدی گردشگری تبدیل کنم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار