پنج پنج از ارکان مهم نظام هویتی شهر اراک است.

استاندار مرکزی: پنج پنج با سه رویداد برجسته در سال‌های ۶۱، ۶۵ و ۶۷ برای شهر اراک همراه است که یکی از ارکان مهم نظام هویتی این شهر است.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 26 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،فرزاد مخلص الائمه روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز ایثار و مقاومت اراک با عنوان « پنج پنج» در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: هر موجودیت زنده ۲ شاکله مادی و فیزیکی و معنوی و درونی دارد که اگر موجود، یک اجتماع، جامعه و ملت باشد یک شاکله مادی و ظاهری دارد که به آن شالکه مادی گفته می‌شود.

وی بیان کرد: اما این جامعه و موجود زنده یک شاکله معنوی هم دارد که به عنوان هویت نام دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اگر مولفه‌های هویتی یک جامعه قدرتمندتر باشد، هر چه در مولفه‌های مادی دچار نقصان باشد، جبران می‌شود و پیشرفت می‌کند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: ایران مقتدر، استان مرکزی و شهر اراک سرشاز از مولفه‌های هویتی است.

وی گفت: «پنج پنج» با سه رویداد برجسته در سال‌های ۶۱، ۶۵ و ۶۷ برای شهر اراک همراه است که یکی از ارکان مهم نظام هویتی این شهر است.

استاندار مرکزی یادآور شد: برای بزرگداشت روز پنجم مرداد ( پنج پنج) اراک، کارگروهی قبل از سال ۱۴۰۲ با حضور همه ارکان مرتبط با این موضوع برای راهبری برنامه‌های آن تشکیل و بالغ بر ۴۰ کلان روایت تعریف شده و امروز ( چهارشنبه) منتهی به برگزاری یک برنامه جامع و اجتماع عظیم شد.

مخلص‌الائمه گفت: دستگاه‌ها و کارخانه‌جات متعددی در برگزاری این آیین همکاری دارند و امید است سال آینده، گام‌های بلندتری برای مناسبت‌های هویتی دفاع مقدس این استان و شهر اراک برداشته شود.

وی اظهار کرد: باید مولفه‌های هویتی دفاع مقدس مورد توجه جدی قرار گیرد تا ارزش‌های این دوران سینه به سینه به نسل‌های بعد منتقل شو و یاد و خاطره شهدا که نقش مهمی در حفظ آرمان‌های انقلاب داشتند، حفظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار