وضعیت ملخ در پریشان به طغیان رسیده است

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: آفت ملخ مراکشی در بستر رودخانه پریشان واقع در شهرستان کازرون به حالت طغیان رسیده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 06 April 2023

تابناک فارس به نقل از مهر:جاوید عباسی در خصوص این خبر بیان کرد: حدود ۲ سال است که ملخ مراکشی که در ایران نیز شایع است در سطح استان وجود دارد و از سال گذشته جمعیت این آفت در سطح فارس و به خصوص بستر دریاچه پریشان زیاد شده است و از ابتدای امسال نیز ملخ مراکشی در این منطقه طغیان کرده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس یادآور شد: سال گذشته مبارزه با ملخ در شهرستان‌های کازرون، ممسنی و خرامه در وسعتی بالغ بر ۱۳ هزار هکتار انجام شد.

عباسی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ وضعیت ملخ مراکشی در بستر دریاچه پریشان طغیانی شده است و مبارزه با این آفت در این منطقه آغاز شده و تاکنون در وسعتی بالغ بر ۶ هزار هکتار مبارزه با آین آفت انجام شده و پیش بینی می‌شود که این کار تا حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی این منطقه انجام شود.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهان امسال زیاد است و به همین دلیل احتمال طغیان بیشتر این آفت وجود دارد، گفت: مبارزه با ملخ مراکشی با جدیت در حال پیگیری است تا این آفت به مزارع و باغات استان وارد نشود.

عباسی اظهار کرد: سال گذشته آفت ملخ شاخک بلند پیشانی سفید هم در سطح استان مشاهده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار