اشتغال‌زایی برای ۳ هزار مددجوی زندانی در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که اشتغال مددجویان ‎می‌تواند در کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان تاثیرگذار باشد، گفت: از ابتدای امسال‌ زمینه اشتغال بیش از سه هزار نفر از زندانیان فراهم شده است به‌طوری که هم‌اکنون ۳۵۸۲ نفر از مددجویان در کارگاه‌های ندامتگاه‌های استان و یا از طریق اعزام به کار، مشغول کار هستند.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ 21 February 2023

علی دهقانی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵۰ نفر از زندانیان شاغل در استان خوزستان به صورت اشتغال کارگاهی مشغول به کار هستند و یک هزار و ۴۲ نفر اعزام به کار و یک هزار و ۸۹۰ نفر اشتغال نشسته در زندان دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی افزود: تغییر سیاست‌های سازمانی و پرداخت دستمزدهای به زندانیان شاغل طبق دستورالعمل تعیین شده از سوی سازمان زندانها، یکی از اقدامات مثبت در سال جاری است.

دهقانی افزود: این زمینه اشتغال با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری بین اداره‌کل زندان‌ها با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی در بخش اشتغال و حرفه‌آموزی محقق شده است و تاکنون ۲ هزار و ۶۵۰ نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین آمار شرکت‌کنندگان در دوره‌های صنایع دستی را ۵۷۰ نفر و تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های جهاد کشاورزی را ۲ هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد.

دهقانی گفت: اصلاح رفتار و هنجارپذیری مددجویان در ندامتگاه‌ها و کاهش ضریب بازگشت مجرمان به زندان، یکی از اهداف اصلی در دستگاه قضایی است و اشتغال به کار آنان می‌تواند یکی از این راهکارهای موثر در این زمینه باشد.

وی گفت: زندانیانی که در کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت‌ آموزی موفق به کسب گواهینامه مهارت می شوند پس از آزادی می‌توانند با استفاده از تسهیلات مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زمینه ایجاد درآمد پایدار خود را فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار