بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموز البرزی در مراسم اعتکاف شرکت کردند

مسئول بسیج دانش‌آموزی البرز از شرکت بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموز استانی در مراسم اعتکاف خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 05 February 2023
به گزارش «تابناک البرز» سعید اخلاقی ادامه داد: اعتکاف فرصتی برای فرار از منیت‌ها، هوای نفسانی و نزدیک شدن به خالق هستی است.
اخلاقی افزود: در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده شده تا این عزیزان بتوانند آن خلاء‌هایی را که با آن مواجه هستند در این مراسم معنوی پر کنند.
این مسئول تصریح کرد: اعتکاف دانش‌آموزی به محصلین می‌فهماند که تنها راه رسیدن به موفقیت درس خواندن نیست و قبل از رسیدن به هرجایی باید به خود شناسی برسند.
وی گفت: دانش‌آموزان در این مراسم به بصیرت و آگاهی مجهز می‌شوند و در کنار متربیان تربیتی می‌تواند به سؤالات ذهنی و شبهات خود پاسخ دهند.
اخلاقی ادامه داد: ما در گذشته نیز تجربه اعتکاف دانش‌آموزی را داشتیم و بازخورد‌ها و نتایج کار بسیار عالی بوده و محصلین بسیاری با شرکت در این مراسم هویت گمشده خود را پیدا کردند.
این مسئول افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این مراسم می‌آموزند که هوای نفسانی چگونه گناهان انسان را توجیه می‌کند و تنها با مقابله با هوای نفس و تحمل سختی‌ها و مشکلات می‌توان به موفقیت رسید.
مسئول بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: یکی از نیاز‌های درونی انسان، نیایش و سخن گفتن با معبود است و خداوند متعال نیز آن را دوست داشته و به آن سفارش کرده و اعتکاف نیز یکی از این بهانه‌ها برای نیایش با معبود یکتاست.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بی‌شک، اعتکاف دانشگاهی برای خودسازی در دنیای پرزرق و برق است و عزیزانی که فرصت حضور در این مراسم معنوی را پیدا کردند، قدر لحظات آن را بدانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار