بیش از ۵ میلیارد دلار کالا از گمرکات خوزستان صادر شد

ناظر گمرکات خوزستان از صادرات ۵ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار کالا از گمرکات استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ 30 January 2023

بهروز قره بیگی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آمار صادرات از گمرکات خوزستان اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۵ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ارزش وزنی این میزان صادرات ۱۳ میلیون و ۸۰۲ هزار تن است که از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان تصریح کرد: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

قره بیگی عنوان کرد: کشورهای امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد این اقلام صادراتی هستند.

افزایش ۱۵۳ درصدی درآمد گمرکات خوزستان

وی در خصوص میزان واردات گمرکات خوزستان ادامه داد: میزان واردات گمرکات استان خوزستان در ۱۰ ماهه امسال، ۱۵میلیون و ۵۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۲۳۱میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان در پایان در خصوص درآمدهای وصولی گمرکات استان گفت: میزان درآمد وصولی گمرکات خوزستان در این مدت ۱۰۵ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۳ درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار