شهرک چاپ در مناطق ویژه اقتصادی راه اندازی خواهد شد

معاون نظارت و توسعه اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد شهرک چاپ در مناطق ویژه اقتصادی، گفت: تفاهم نامه آن تا هفته آینده به امضاء می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ 12 December 2022

به گزارش «تابناک البرز» رضا بشردوست معاون نظارت و توسعه اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نهمین جشنواره صنعت چاپ استان البرز که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با حضور فعالان این عرصه برگزار شد، افزود: راه اندازی این شهرک‌ها حرکت خوبی است که تسهیلات ماده ۱۸ نیز به آن تعلق می‌گیرد.

وی صنعت چاپ را یک پدیده فرهنگی، هنری، صنعتی و رسانه‌ای دانست و اظهار داشت: صنعت چاپ یک صنعت چند وجهی است که اجزاء و اضلاع آن در بخش‌های مختلف زندگی ساری و جاری است به طوریکه اهالی صنعت چاپ نقش خیاط سایر صنایع که همان صنعت بسته بندی است را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش صنعت چاپ اقدامات فراوانی و پیگیری‌هایی انجام داده، گفت: از جمله این اقدامات اصلاج آیین نامه و دستورالعمل‌ها در راستای تسهیل گری و سرمایه گذاری در سراسر کشور است.

بشردوست از جمله نیاز‌ها در این صنعت را آموزش‌های روز دانست و افزود: در حوزه آموزش با همکاری اتحادیه‌های سراسر کشور مهمترین سرفصل‌ها شناسایی و اعلام شده به طوریکه یک دوره کلاس آموزشی در بحث مالیات در ۳۰ استان برگزار شد و تا پایان سال نیز یک وبینار سراسری در استان‌ها خواهیم داشت.

وی به اقداماتی در حوزه سرشماری چاپخانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: اداره کل چاپ با همکاری استان‌ها و دفتر امور جاپ سرشماری چاپخانه‌ها را انجام می‌دهد که استان سمنان معیار قرار گرفته است که هفته آینده شروع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار