کهن سال ترین و جوان ترین حاجی های امسال

رضا یوسفی امسئول امور کارگزاران و بازرسی مدیریت حج و زیارت استان فارس:امسال باتوجه به شرایط اعلام شده از سوی کشور عربستان ، زائرین زیر ۶۵ سال اعزام شده‌اند. کهن‌سال‌ترین فرد مشتاق زیارت خانه خدا حدود ۶۵ سال سن دارد و جوان‌ترین آنها هم یک کودک ۷ ساله است.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 12 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: رضا یوسفی اظهار کرد: اعزام مشتاقان زیارت خانه خدا از استان فارس از ۲۹ خردادماه آغاز خواهد شد و ۱۱ کاروان طی سه روز از فرودگاه شهید آیت الله دستغیب عازم جده می‌شوند.

مسئول امور کارگزاران و بازرسی مدیریت حج و زیارت استان فارس ادامه داد: از مجموع ۱۱ کاروان، ۹ کاروان متعلق به استان فارس و دو کاروان مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان است.

یوسفی اضافه کرد: اعضای دو کاروان از مجموع ۹ کاروانی که از استان فارس اعزام می‌شوند اهل سنت و مابقی شیعه هستند.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۵۰ نفر زائر از استان فارس اعزام می‌شوند، گفت: ۴۲ نفر عوامل اجرایی نیز زائرین را در این سفر همراهی می‌کنند و در مجموع هزار و ۱۹۲ نفر از استان فارس عازم سرزمین وحی خواهند شد.

یوسفی گفت: این اعزام‌ها در قالب پنج پرواز صورت می‌گیرد که شروع پروازها از ۲۹ خردادماه ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه خواهد بود. تاریخ برگشت هنوز مشخص نیست اما بر اساس عرفی که وجود دارد زائرین به مدت یک ماه در سرزمین وحی اقامت دارند.

وی ادامه داد: امسال باتوجه به شرایط اعلام شده از سوی کشور عربستان ، زائرین زیر ۶۵ سال اعزام شده‌اند. کهن‌سال‌ترین فرد مشتاق زیارت خانه خدا حدود ۶۵ سال سن دارد و جوان‌ترین آنها هم یک کودک ۷ ساله است.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط جامعه به گونه‌ای است که باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم از مشتاقان زیارت خانه خدا خواسته شده که به صورت گروهی و کاروانی وارد فرودگاه شوند و از آوردن همراه و بدرقه‌کننده خودداری نمایند.

جانشین مدیر سازمان حج و زیارت در عملیات‌ پروازها توصیه کرد: از مشتاقان زیارت خانه خدا درخواست شده تابع برنامه‌های جمعی کاروان باشند تا مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار