راه اندازی صنایع بزرگ پتروشیمی در لامرد

صنایع بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 29 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: انصاری مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: به زودی عملیات صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز می‌شود.
وی با اشاره به عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساختی در منطقه ویژه لامرد گفت: در منطقه ویژه لامرد عملیات زیرساختی با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.
انصاری گفت: تا پایان سال انتظار داریم بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر مناقصه طرح‌های های زیرساختی برگزار و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با بیان اینکه مجوز فعالیت صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه لامرد صادر شده است گفت: خوشبختانه انعقاد قرارداد احداث صنایع پتروشیمی در این منطقه به پایان رسیده و بزودی مردم لامرد شاهد کلنگ زنی این صنایع بزرگ خواهند بود.
انصاری افزود: با پایان ساخت این طرح‌ها و توجه صنایع و هلدینگ‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور به موقعیت استراتژیک شهرستان لامرد، نزدیکی به دریا و قرار گرفتن در کریدور مهم ترانزیتی کشور، منطقه ویژه اقتصادی لامرد میتواند پیشران توسعه صنعتی و معدنی استان فارس و جنوب کشور باشد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار داشت: تامین آب مصرفی صنایع با وجود طرح انتقال آب خلیج فارس به منطقه، تامین گاز، تامین برق از نیروگاه ٩١٣ مگاواتی مستقر، وجود زمین‌های مسطح، بندرگاه اختصاصی پارسیان و سرمایه‌گذاری ایمیدرو برای اتصال منطقه‌ی ویژه لامرد به بندر پارسیان از طریق احداث آزادراه لامرد-پارسیان از مهمترین مواردی است که سرمایه گذاران می‌توانند بدون دغدغه طرح‌های خود را در این منطقه اقتصادی اجرایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار