مدیرکل فنی و حرفه‌ای: مهارت آموزی به توسعه استان بوشهر کمک می‌کند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: اهتمام به مهارت‌آموزی و توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای توسعه این استان است که از این طریق می‌توان نقش بسزایی در کمک به حوزه‌های مختلف ازجمله قتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا کرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 01 November 2021

عبدالمجید دراهکی روز دوشنبه در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گناوه افزود: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است و در این راستا می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت، رونق تولید داخلی و اشتغال پایدار را برای همه شهرستان‌های این استان به ارمغان آورد.

وی اظهارکرد: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های مناسبی برای اشتغال نیروی انسانی جویای کار است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با امکاناتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به طور عادلانه در سراسر کشور مستقر کرده است، برای اخذ گواهی‌ها و گذراندن دوره‌های آموزشی نیاز به حضور در شهرستان‌های دیگر نیست و در داخل هر شهرستان این امر برای جوانان میسر است.
وی، ارتقای آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در شهرستان گناوه را زمینه‌ساز توسعه اشتغال و کارآفرینی دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف توسعه و اشتغال‌زایی در این شهرستان انتظار می‌رود آموزش‌های فنی و مهارتی رونق و توسعه یابد.
وی افزود: مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار بوده است که انتظار می‌رود در این راستا گام‌های اساسی برداشته شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از جذب بیش از ۵۰ درصدی مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گناوه در بازار کار خبر داد و گفت: با رهگیری رصد اشتغال مهارت آموختگان در این استان، بیش از ۵۰ درصد مهارت آموختگان مراکز برادران و خواهران شهرستان گناوه حرفه آموزشی را فرا گرفته و جذب بازار کار شدند.

وی یادآورشد: ۱۸ کارگاه مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران گناوه وجود دارد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار