فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۶ و نیم تن انواع موادمخدر در این استان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲ 13 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سردار هادی رفیعی‌کیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت پایه تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است افزود: پلیس یکی از ارکان مهم جامعه در برقراری امنیت است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها از تلاش نیروی انتظامی تقدیر کرده که این مهم مدال افتخاری برای این نهاد است یادآورشد: همه تلاش‌ها برای ارایه خدمات مطلوب‌تر و افزایش رضایتمندی مردم به کار گرفته شده است.
سردار رفیعی‌کیا با بیان اینکه تلاش پلیس برای برقراری امنیت و ارایه خدمت به مردم شبانه‌روزی است افزود: طرح زمستانه پلیس امروز دوشنبه به پایان رسید و طرح نوروزی از فردا آغاز می‌شود.
وی با اشاره به کشف ۱۶ هزار فقره سرقت از ابتدای امسال تاکنون در استان هم گفت: در این مدت، وقوع سرقت نسبت به سال گذشته، یک درصد کاهش یافت و ۹ هزار و ۷۰ نفر سارق نیز دستگیر شد.
سردار رفیعی کیا،آمار تصادفات منجر به فوت در استان مرکزی را بالا و نگران‌کننده برشمرد وافزود: از ابتدای امسال تاکنون کشته‌شدگان حوادث رانندگی در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۶ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در این مدت، ۶۰۶ نفر جان خود را بر اثر حوادث رانندگی در این استان از دست داده‌اند اظهارداشت: کشته‌شدگان حوادث رانندگی یکی از دغدغه‌های مهم است بنابراین باید با سرعت در مسیر هوشمندسازی حرکت کرد.
وی با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق نیز در این مدت در استان کشف و ضبط شد گفت: در امر مبارزه با این کالا در سال جاری، شهید احمد کشوری‌نیا تقدیم انقلاب و اسلام شد.
سردار رفیعی‌کیا یادآورشد: استان مرکزی در راستای کشف جرایم سایبری در سال جاری در مقطعی رتبه اول و در یک دوره، رتبه دوم را به دست آورد.
وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ واحد صنفی متخلف هم دراین مدت مهر و موم شده است گفت: بخش زیادی از آنها به واسطه نارضایتی مردم از واحدهای متخلف مهر و موم شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی درباره چهارشنبه آخر سال هم گفت: هماهنگی لازم با اورژانس، آتش‌نشانی و دستگاه قضایی انجام شده است و دغدغه‌های زیادی برای جان نوجوانان و جوانان در این روز وجود دارد چراکه معاندین تمام تلاش خود را برای تحریک جوانان و نوجوانان به کار گرفته‌اند که باید این قشر و خانواده‌ها بیش از پیش هوشیار باشند.
وی با بیان اینکه سال گذشته استان مرکزی در چهارشنبه آخر سال، وضعیت بهتری نسبت به استان‌های دیگر داشت اما شاهد حوادث تلخی نیز بودیم افزود: پلیس مخالف شادی مردم نیست و دین مبین اسلام هم به شادی توصیه دارد، اما اینکه افرادی بخواهند مخل آسایش دیگران شوند، خط قرمز پلیس است.
سردار رفیعی‌کیا بابیان اینکه تعداد نیروهای گشتی انتظامی در استان مرکزی از امروز ( دوشنبه) به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه‌سوری در نقاط مختلف به ۲ برابر افزایش می‌یابد تاکید کرد: برخی حوادث چهارشنبه آخر سال خیلی تلخ و غیرقابل جبران است و باید همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا بروز این حوادث به حداقل برسد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه با افرادی که در راستای برگزاری چهارشنبه آخر سال در استان دستگیر شوند، قاطعانه برخورد می‌شود یادآورشد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی صورت گرفته است و برابر دستور دادستان کل کشور، به زندانیان پرخطر تا پایان تعطیلات نوروز مرخصی داده نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار