مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد؛

کاهش ۱۳ درصدی آمار طلاق در کرمانشاه طی سال ۹۹

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از کاهش ۱۳ درصدی آمار طلاق در این استان طی سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 13 September 2021

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آمار طلاق در استان کرمانشاه طی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در تمامی شهرهای دارای جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر در استان کرمانشاه سامانه «تصمیم» راه‌اندازی و در آن خدمات مشاوره‌ای برای کاهش آمار طلاق زوجین ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به مراکز حمایتی کودکان کار اشاره کرد و گفت: ۲ مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده برای کودکان کار این استان در نظر گرفته شده که در هر یک از آن‌ها ۱۲۰ پرونده حمایتی و آموزشی وجود دارد.

محمدی تصریح کرد: کودکان کار بی‌سرپرست و بدسرپرست با دستور قضایی به مراکز شبانه‌روزی ارجاع داده شده و پیگیری‌های مددکاری در ابتدا برای بازگرداندن کودک به خانواده بوده و در صورت مناسب نبودن شرایط، این افراد در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به مراکز دیگر سازمان بهزیستی استان کرمانشاه افزود: مرکز «ندای مهر» برای حمایت از دختران در معرض آسیب و مرکز «راه نوین» برای حمایت از زنان آسیب‌دیده اجتماعی بوده که این زنان از ۱۳ محله حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه شناسایی و به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و خودکشی با شماره رایگان ۱۲۳ مراکز اورژانس اجتماعی تماس برقرار کرده تا مددکاران اجتماعی به سرعت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار