تابستانی سخت در انتظار فارس است

احمد رضا خسروی تصریح کرد: مصرف برق در کشور ١٩ درصد افزایش داشته و در فارس ٥٠ درصد که نشان از تابستان سخت پیش روی فارس دارد.
کد خبر: ۹۶۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 02 June 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: احمد رضا خسروی تصریح کرد: مصرف برق در کشور ١٩ درصد افزایش داشته و در فارس ٥٠ درصد که نشان از تابستان سخت پیش روی فارس دارد.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی، کاهش بارش‌ها و مصارف کشاورزی دلایل رشد مصرف و خاموشی‌ها در فارس است، گفت: تمام تلاش وزارت نیرو این است که با مدیریت مصرف در بخش کشاورزی و صنعت از اعمال خاموشی‌ها در بخش خانگی و تجاری جلوگیری کند.

خسروی با بیان اینکه آب ذخیره شده در پشت سدهای فارس ٣٤ درصد کاهش داشته است، افزود: این میزان کاهش، تولید برق را از ١٠ هزار مگاوات به ٦ هزار و ٥٠٠ مگاوات رسیده است.

وی به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از خاموشی‌ها اشاره کرد و گفت: ادارات تنها مجاز به استفاده ٥٠ درصد از ظرفیت برق خود هستند و با تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های امنیتی و قضائی با استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارزها برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس با بیان اینکه ٢٠ درصد مشترکین خانگی کم مصرف، ١٠ درصد پر مصرف و ٧٠ درصد خوش مصرف هستند، گفت: مشترکین برای جلو گیری از خاموشی‌ها استفاده از لوازم پر مصرف را به زمانی غیر ساعت ١٢ تا ١٨ عصر که اوج مصرف است موکول کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار