۸۰ درصد تولیدات فرش دستباف فارس صادر می شود

۸۰ درصد تولیدات فرش دستباف فارس به خارج از کشور صادر می شود.
کد خبر: ۹۳۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 11 February 2021

تابناک فارس به نقلر از صدا و سیما: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بازدید از نمایشگاه فرش دستبافت در شیرازگفت: تعداد بافندگان فعال در این استان حدود ۱۷۴ هزار و تعداد افراد بیمه شده، ۳۱ هزار و ۱۵۴ نفر است و برای این بافندگان تعداد ۲۹۳ پروانه تولید غیر متمرکز صادر نیز شده است.
حمیدرضا ایزدی افزود: فرش دستباف ایران در همه زمینه‌های هنری، اجتماعی و فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارد و نقش مهمی را در توسعه اقتصادی استان و کشور ایفا می‌کند.
رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه ۲۰ درصد فرش دستباف کشور توسط ۱۷۴ هزار هنرمند در استان فارس بافته می‌شود، افزود: بازار وکیل شیراز اصلی‌ترین و تاریخی‌ترین مرکز تجارت این هنر در کشور شهره شده است و هم‌اکنون ۸۰ درصد تولیدات فرش دستباف استان فارس به کشور‌های خارجی صادر می‌شود.
وی به اینکه ۵۳ درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه از استان فارس هستند اشاره کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان و بافندگان فرش‌های دستباف، گلیم، گبه، جاجیم و تابلو فرش از سراسر نقاط کشور، از جمله فارس، تهران، کرمان، قم، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، گلستان و بوشهر در این نمایشگاه حضور دارند.
هفدهمین و بزرگترین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف جنوب کشور از تاریخ ۲۰ الی ۲۵ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار