خسارت 500 میلیاردی سرما به باغ های داراب

معاون استاندار فارس اظهار داشت: میزان خسارات وارده در باغات و مزارع دو بخش فورگ و فسارود، ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۹۳۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 02 February 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: اصغر فرودی  اظهار داشت: سرمازدگی اخیر موجب شد ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی باغات بخش فورگ و فسارود دچار آسیب شوند که در این راستا، ۳ هزار و ۵۰۰ کشاورز خسارت‌زده شده‌اند

وی بیان کرد: این موضوع به استانداری منتقل شد و پس از تشکیل ستاد بحران، مسئولان جهاد کشاورزی از وزراتخانه و مرکز استان به داراب سفر کرده و از نزدیک، میزان خسارات را برآورد کردند.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: میزان خسارات وارده در باغات و مزارع دو بخش فورگ و فسارود، ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرودی ادامه داد: ۱۵۰۰ هکتار از اراضی خسارت‌دیده، بیمه محصول و بیمه تنه درخت هستند و ۱۵۰۰ هکتار دیگر فقط بیمه محصول می‌باشند و مابقی بیمه نیستند.

وی خاطرنشان کرد: این معضل از طریق استانداری به هیات دولت انتقال یافت و مقرر شد به منظور حمایت از کشاورزان خسارت‌دیده، مبلغی به عنوان بلاعوض و یا تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

فرماندار ویژه داراب بیان کرد: پیشنهاد ما این بود که به ازای هر هکتار زمین خسارت‌دیده، ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان ارائه شود که این پیشنهاد در دست بررسی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار