اسرائیل تا پشت مرزها آمده/ عراق حاضر نیست برای تجار ما ویزا صادر کند

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کارت های صادرکنندگان تعلیق و مابقی هم تا پایان شهریور به آنان فرصت داده شده است گفت: عراق حاضر نیست برای تجار ما ویزا صادر کند از طرفی اسرائیل تا پشت مرزهای ما آمده و با امارات دست دوستی داده؛ آنان از بیرون و برخی از درون بر صادرات فشار می آوردند.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 02 September 2020
به گزارش تابناک فارس: جمال رازقی، با اشاره به اینکه ۲ تا موضوع و مشکل عمده در روال تجارت کشور به وجود آمده،که تا جایی که اطلاع دارم کم سابقه است،گفت: ما در شدیدترین تحریم ها قرار داریم و صادرات نفت به حداقل رسیده و کشوری که منبع اصلی درآمد آن ارزی از محل فروش نفت و فراورده های نفتی بوده و اینکه وابستگی اقتصاد کشور به نفت قطع شده و جز آرزوهای ماست که این بند ناف قطع شود.
 
رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کارت های بازرگان تعلیق شده و مابقی هم مربوط به واحدهای تولیدی است که تا پایان شهریور مهلت دارد، تاکید کرد: کدام عقل سلیمی در شرایط تحریم کشور، جلوی صادرات را می گیرد.
 
رازقی با اشاره به اینکه امکان ندارد صادر کننده صادر کرده باشد و ارز آن را بر نگردانده باشد، اگر ارز را بر نگردانده باشد، دیگر نیستش و خودش هم با صادرات رفته است، گفت: مطالبی عنوان می کنند که قابل درک نیست.
 
رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه در چهار ماهه او ۴۰ درصد صادرات را از دست داده ایم و این بد تر هم خواهد شد، افزود: از محل صادرات غیرنفتی می توانستیم کشور را از زیربار فشارهای موجود نجات دهیم.
 
وی با اشاره به میزان رشد منفی صادرات کشور در سال جاری بیان کرد: آمارهای منفی در حوزه صادرات نشان دهنده تصمیم گیری های غلط در این حوزه است و در صورت ادامه حرکت در این مسیر علاوه بر اختلال در صادرات و واردات و آسیب های وارده به بخش اقتصاد کشور، در آینده نه چندان دور واحدهای تولیدی ما دچار مشکل می شوند.
 
رازقی افزود: همچنین در صورت ادامه دار بودن این نوع تصمیم گیری ها در حوزه اقتصاد شاهد از بین رفتن صادرات و بازارهای صادراتی که با زحمت بسیار به دست آمده، خواهیم بود و همچنین در بازار داخل نیز کشور با آسیب جدی کمبود کالا مواجه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار