امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی تا آسمان

 با صداقت کارکردن از نشانه‌های جوانمردی است.

کد خبر: ۸۵۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 27 May 2020

  با صداقت کارکردن از نشانه‌های جوانمردی است.

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی تا آسمان که از شبکه شما و شبکه استانی قزوین روی آنتن رفت، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به پایان رسید اما اگر عمرمان بقایی داشته باشد و بخواهیم ماه رمضان دیگری را درک کنیم، از امروز باید شروع کرده و خودمان را برای ماه رمضان بعدی مهیا کنیم تا با آمادگی در این دانشگاه عظیم عرفانی ذکر، معنویت و تقوا حضور پیدا کنیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین ره‌آوردهای ماه رمضان، تقواست و خدا فرموده کسی که در ماه رمضان به تقوا رسیده است، به پیروزی دست یافته چرا که تقوا آرامش و نورانیت برای انسان به ارمغان می‌آورد و هر چقدر بیشتر بکوشیم، به تقوای بیشتری دست می‌یابیم.

 

امام جمعه قزوین به راهکارهای کسب تقوا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خداوند فرموده عدالت شما را به تقوا نزدیک می‌کند و نباید اجازه دهید که دیگران شما را از عدالت دور کنند و این مهم نشان می‌دهد که عدالت در رساندن انسان به تقوا بسیار حائز اهمیت است و در زندگی امیرالمؤمنین(ع) بالاترین سطح جوانمردی، عدالت و انسانیت را مشاهده می‌کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پاسخ به سؤال یکی از بینندگان برنامه در خصوص صداقت در محیط کار، بیان کرد: در محیط کار اگر بیش از آنچه که برای ما وظیفه تعیین شده است، کار کنیم، جزو جوانمردان محسوب می‌شویم و نباید صرفاً بر اساس منافع شخصی عمل کنیم. امام علی(ع) فرمودند انسان با صداقت به مقصد می‌رسد و خدا نابود کند کسانی را که گمان می‌کنند با نیرنگ می‌توانند به مقصد برسند.

 

وی عنوان کرد: به امام علی(ع) می‌گفتند شما صاحب سیاست نیستید و بسیاری ایشان را شماتت می‌کردند که تو ساده‌ای و سیاست نداری اما حضرت کسانی را که حیله و نیرنگ را سیاست می‌دانستند لعن کرد و فرمودند در روزگاری زندگی می‌کنیم که بیشتر مردمانش حیله را زرنگی می‌دانند در حالی که انسان تنها از مسیر صداقت به تقوا می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار