کارگران ساختمانی آزمایش کرونا می دهند

رییس هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان فارس گفت: ظرف یک ماه گذشته با هماهنگی سپاه بقیه‌الله از ۱۵۰ کارگر ساختمانی و فصلی در شیراز آزمایش کرونا به عمل آمد.
کد خبر: ۸۵۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 20 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید محمد فرشیدیان، با بیان اینکه از این تعداد،نتیجه آزمایش یک نفر مثبت اعلام شد، اظهار داشت: کارگران ساختمانی که دارای علائم بیماری کرونا هستند می‌توانند به مراکز پیش‌بینی شده برای انجام آزمایش مراجعه کنند.
او افزود: هم‌اینک در استان فارس ۲۵۰ هزار کارگر ساختمانی و فصلی وجود دارد که حدود ۱۷۰ هزار نفر از آنها کارگر ساختمانی هستند.


لزوم حمایت خیران و دستگاه‌های حمایتی از کارگران


رییس هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان فارس، با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا کارگران با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه‌اند، بیان داشت: به سبب اینکه گذران زندگی این کارگران به دستمزدی است که روزانه دریافت می‌کنند، شیوع ویروس کرونا به آنها آسیب بسیاری وارد کرده است.
فرشیدیان ادامه داد: تا کنون کمک‌هایی هر چند محدود با همکاری و همراهی جمعی از خیران جمع‌آوری شد و در اختیار کارگران قرار گرفت که امیدواریم با حمایت هرچه بیشتر خیران و کمیته امداد شاهد افزایش این حمایت‌ها باشیم.


۶۰ هزار کارگر در فارس بیمه هستند


وی، یکی از دغدغه‌های کارگران ساختمانی و فصل را برخورداری از بیمه دانست و گفت: از مجموع ۲۵۰ هزار کارگر ساختمانی و فصلی در این استان، ۶۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که حدود ۵۰ هزار نفر آنها کارگران ساختمانی هستند.

رییس هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی فارس اضافه کرد: کارگران فاقد بیمه می‌توانند در شیراز به کانون انجمن صنفی واقع در میدان دفاع مقدس، جنب پارک مروارید و در شهرستان‌ها به دفاتر این انجمن مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.
فرشیدیان ادامه داد: پس از ثبت نام آنها در پورتال سازمان تامین اجتماعی، از آنها به شکل تئوری و عملی، امتحان ساختمانی به عمل می‌آید، پس از پذیرش و قبولی در آزمون برای آنها کارت مهارت صادر می‌شود و به دنبال آن نیز برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه به تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار