سهم فارس در بازار تجارت الکترونیک کشور ناچیز است

فارس ۵ درصد در بازار تجارت الکترونیک کشور سهم دارد
کد خبر: ۸۲۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 16 February 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس با اشاره به پیشینه این استان و شهر شیراز در حوزه الکترونیک، سهم ۵ درصدی استان فارس از کل تجارت الکترونیک کشور را بسیار اندک دانست.
یلدا راهدار در جلسه کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: استان‌های خراسان رضوی و اصفهان بالای ۸ درصد در بازار تجارت الکترونیک و کسب و کار‌های دانش بنیان الکترونیک سهم دارند، سهم ۵ درصدی فارس با آن سابقه و برخورداری از نیرو‌های توانمند و متخصص، جای تاسف دارد.
او گفت: در حال حاضر تجارت الکترونیک یکی از مباحث مهم در حوزه کسب و کار در دنیا و کشور است که کشور چین و حوزه مد و پوشاک رتبه اول کسب و کار‌های الکترونیک و تجارت الکترونیک در جهان را به خود اختصاص داده است.
راهدار ادامه داد: بر اساس آمار تا پایان سال ۹۶ بیش از ۳۸ هزار کسب و کار فعال دارای نماد الکترونیک در کشور وجود داشته که شهر تهران رتبه برتر در حوزه تجارت الکترونیک در کشور را داراست.
او ادامه داد: یکی از مشکلات مهم در حوزه تجارت الکترونیک موضوع حمل کالا و همکاری و هماهنگی دستگاه‌های دولتی خدمات رسان در حوزه ارسال کالا از جمله اداره پست و راه آهن است که این نیاز بخش خصوصی را به صورت کارشناسی دنبال می‌کنیم.
او با اشاره به بحث نرم افزار‌های آزاد و حضور بخش خصوصی در این حوزه، اضافه کرد: بخش نرم افزار‌های آزاد برای بسیاری از فعالان بخش خصوصی و دولتی ناشناخته و نامانوس است لذا برای آشنایی و بهره گیری بخش خصوصی از این بخش در حال تدوین نشست تخصصی با موضوع نرم افزار‌های آزاد برای فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی فارس هستیم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه نگاه دولت به تجارت الکترونیک حاکمیتی است افزود: دولت به عنوان بزرگترین پشتیبان از فعالیت‌های سازنده و کارآمد باید در حوزه تجارت الکترونیک به عنوان حمایت گر نقش آفرین باشد.
سهرابی اظهار کرد: تجارت الکترونیک هنوز در کشور ما فرهنگ سازی نشده است و مشکلاتی از جمله در حوزه پست برای فعالان این بخش وجود دارد که فعالان حوزه تجارت الکترونیک در استان می‌توانند مسایل و مشکلات خود را در سامانه ۱۹۵ به ما منتقل کنند.
محمد دانش نیا رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت:یکی از اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت در بحث حمایت از تجارت الکترونیک تشکیل میز تخصصی برق و الکترونیک در استان است که در این میز تخصصی سیاست‌های راهبردی تبیین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار