جرائم در محرم و صفر کم می شوند

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به این که در ایام محرم و صفر برخی از جرائم در جامعه تا ۸۰ درصد کاهش یافته اظهار داشت: توجه به معنویت و توصیه‌های مقام معظم رهبری سبب کاهش جرم در جامعه می‌شود و باید از این فرصت‌های معنوی همچون عزاداری و پیاده روی اربعین در جهت تزریق معنویت به جامعه استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۸۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 20 October 2019

حجت الاسلام سید کاظم موسوی روز شنبه در حاشیه راهپیمایی جاماندگان اربعین در شیراز تاکید کرد: راهپیمایی اربعین فرصت مناسبی در جهت افزایش معنویت در جامعه است ، در روایات بسیاری بر زیارت قبر امام حسین(ع)و خواندن زیارت اربعین بسیار تأکید شده است.

حجت الاسلام موسوی ، اربعین را فرصتی برای افزایش معنویت دانست و گفت: یکی از فرصت هایی که سبب افزایش معنویت می شود همین پیاده روی و عزاداری روز اربعین است و امروز مجموعه قضایی استان فارس نیز توفیق داشت تا همراه با سایر دلسوختگان حسینی در این راهپیمایی عظیم و مردمی که تا حرم احمدی و محمدی علیهم الاسلام حضور به هم رسانند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس این حضور مردمی در پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین تجمع بشری خواند و گفت: همه عزاداران با شور و اشتیاق و با عشق امام حسین (ع) و اصحاب با وفای ایشان در این راهپیمایی و تجمع میلیونی حضور دارند منتهی خبرگزاری ها جهانی که در خدمت کشورهای متخاصم هستند در انعکاس خبری بزرگترین تجمع بشری در روز اربعین درسایر شهرهای ایران اسلامی و بین الحرمین عراق کوتاهی می کنند اما همه چشمان با بصیرت دنیا شاهدند که امروز در سراسر ایران اسلامی و شهر شیراز تجمع عزاداران حسینی شور بزرگی به پا کرده است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه بیان داشت این تجمع میلیونی در روز اربعین حسینی دارای پیام جهانی است و آن را زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در دادگستری استان فارس گفت: در دهه محرم و همچنین ماه صفر تمام مناسبت های مذهبی و فعالیت های فرهنگی با کیفیت مطلوبی در دادگستری استان فارس انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: آمارها نشان می دهد که هر چه معنویت در جامعه بیشتر باشد زمینه جرم کاهش می یابد و به حمدالله در برخی ماه ها همچون محرم و صفر که مردم عزاداری می پردازند جرم و گناه در جامعه کاهش می یابد.

هزاران نفر از دوستداران خاندان عصمت و طهارت و محبان اهل بیت همزمان با اربعین حسینی با حضور در راهپیمایی اربعین در شیراز در اجتماع با شکوه جاماندگان اربعین حضور یافتند و در آستان قدسی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) با آرمان‌های عاشورایی تجدید میثاق کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار