قول ساخت ۵ مدرسه در شهریار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به قول ساخت ۵ مدرسه در شهرستان شهریار از محل ارزش‌افزوده و ظرفیت شهرداری‌ها گفت: مقاوم‌سازی مدارس در کنار نوسازی و بازسازی در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 29 July 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در مراسم خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان شهریار اظهار داشت: محل پرورش استعدادها نیاز به مکان‌ها و فضاهای متناسب دارد و باید در راستای مهیاکردن آن‌ها تلاش کنیم تا سرمایه اجتماعی و منابع انسانی کشور که به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های توسعه در هر جامعه‌ای تلقی می‌شود، خودنمایی خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر لزوم تأمین مایحتاج مادی مردم، نیازهای فکری و روحی آن‌ها نیز باید تأمین شود و برون داد مدرسه تجلی و آثار معنوی داشته و خیرین مدرسه‌ساز رسالت دینی خود را در کنار رسالت اجتماعی انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان داشت: شهرستان‌های شهریار یکی از متراکم‌ترین شهرستان‌های استان تهران است و با بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی دارد و یکی از سیاست‌ها توزیع متناسب و موزون فضاهای آموزشی، فرهنگی و مذهبی است.

تقی زاده گفت: در جلسه کمیسیون ماده ۵ استانداری تهران ۵ مدرسه در شهریار تصویب شد،  برای اجرایی شدن پروژه‌ها بخشی از اراضی به کاربری تجاری تغییر داده شد تا از محل درآمد حاصله مدارس احداث شود و این سیاست در مجموعه استان ترغیب خواهد شد تا سرانه‌های آموزشی در استان که پایین‌تر از نرم کشوری نیز است، تأمین شود.

وی ادامه داد: به شما قول می‌دهیم که بر اساس ظرفیت‌های شهرستان، شهرداری‌ها و از محل ارزش‌افزوده و علاوه بر پروژه‌های فعلی ۵ مدرسه در شهرستان شهریار ساخته خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم مقاوم‌سازی مدارس موجود که وضعیت خوبی نیز ندارند و یکی از مباحث مهمی است که بایستی علاوه بر نوسازی پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار