‍ روستای حسن گاوداری سیروان نیازمند توجه ویژه مسئولان

روستای حسن گاوداری از توابع شهرستان سیروان می باشد که تاکنون بیش از 400خانوار آن به شهرهای مختلف کشور مهاجرت کرده اند.
کد خبر: ۷۶۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 10 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ این روستا که در بین کوههای سربه فلک کشیده مله گون، قلارنگ و سیوان قرار دارد بدلیل عدم توجه مسئولان در زمینه مختلف مورد بی مهری قرار گرفته است.

درآمد اصلی ساکنان این دیار از محل کشاورزی دیم و دامداری تامین می شود که متاسفانه در این زمینه نیز به آنان توجه نشده است.

این روستا بیش از 8شهید ،50جانباز و آزاده تقدیم نظام و آرمانهای انقلاب کرده است و امروزه نیز در همه عرصه ها حضوری فعال دارند،انتظار می رود  که دولتمردان به پاس  زحمات و رشادت هایشان ، مشکلات این اهالی را برطرف کنند .

ازجمله مهمترین  مشکلات  این روستا  که در ادامه به آن اشاره می شود نیازمند توجه ویژه مسئولین مربوطه برای مرتفع شدن آنها می باشند  :


1- حوزه کشاورزی ؛ در فصل کاشت با کمبود کود شیمیایی، فصل برداشت نبود کمباین، انشاءالله مسئولان ذیربط به این مسئله توجه ویژه کنند.

2- حوزه دامداری؛چند سالی است که اهالی این روستا با کمبود آب برای احشام مواجه هستند و قرار شد که آبشخور قسمت سفلی روستا توسط امور عشایری و دستگاه های ذیربط ایجاد شود ولی فقط در حد حرف ماند و افزون بر این ،مشکلات زیادی وجود دارد که خارج از حوصله خوانندگان است.
3- حوزه راه؛ ساکنان این روستا برای احداث یک پل بین روستا و دیگر روستاهای همجوار با همه مسئولان ذیربط مکاتبه کرده اند،اما دریغ از گوش شنوا. در فصل بارش دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان این روستا با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و یا اگر مریض اورژانسی داشته باشند به یقین تلف می شود.
4- حوزه مخابرات؛تلفن همراه و یا ایرانسل که آنتن دهی ندارد! مگر اینکه در بلند های روستا آنهم با تلفن ثابت ...و اگر بادی بوزد و بارانی ببارد دیگر خبری ازارتباط تلفنی  نیست!
5-جاده زمین های بین مزارع؛ این روستا برای تولید پایدار در زمینه کشاورزی نیازمند احداث جاده بین مزارع هستند.
6- عدم وجود خودروهای عمومی، مشکل دیگری است که اهالی این دیار برای تردد به مرکز شهرستان و یا استان با آن مواجه هستند که می طلبد در این زمینه نیز مورد توجه قرار گیرند.
7- وضعیت بهداشت و درمان ؛ در این روستا یک خانه بهداشت وجود دارد ولی هیچگونه امکاناتی ندارد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار