دستگیری زنی با 13 میلیارد ریال کلاهبرداری در کرج

رئیس‌پلیس آگاهی البرز از دستگیری خانمی که خود را وکیل معرفی کرده و از این طریق اقدام به 13میلیارد و 210 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود دراین استان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 28 May 2019

سرهنگ محمد نادربیگی افزود: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی از سوی یک خانم که خود را وکیل معرفی کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد که با توجه به اینکه همسر وی در زندان یکی از شهرهای جنوبی محبوس بوده و قرار است دوران محکومیت خود را به مدت چهار سال سپری کند، در ادامه با درخواست بررسی مجدد، پرونده به تهران ارسال شد و با سفارش یکی از آشنایان، با یک خانم وکیل آشنا و برای پیگیری پرونده استخدام می‌کند.
 نادربیگی افزود: متهم برای اینکه اطمینان وی را جلب کند او را به دفتر یکی از وکلای سرشناس کرج برده و با تعریف و تمجید فراوان از او یک قرارداد همکاری برای پیگیری قانونی پرونده تنظیم می‌کند.
رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: متهم در مرحله اول مبلغ 220 میلیون ریال دریافت کرده و در مراحل بعدی با ایجاد تشویش و ترس در شاکی، مبلغ دو میلیارد ریال از وی می‌گیرد و در مقابل اعتراضات شاکی که تاکنون هیچ کاری انجام نشده؛ ادعا می‌کند که دادگاه قصد صدور حکم اعدام همسرش را دارد و برای نقض حکم باید پول بیشتری خرج کند و به این ترتیب طی دو مرحله مبلغ شش میلیارد ریال و دو میلیارد و 100 میلیون ریال از وی دریافت می‌کند.
وی گفت: با توجه به اینکه خانم وکیل به بهانه‌های مختلف هر بار مبلغ زیادی پول از وی دریافت کرده و حتی از وی می‌خواهد وکالت تام‌الاختیار فروش اموال منقول و غیرمنقولش را به او بدهد بنابراین شاکی به وی مظنون شده و با یک وکیل دیگر مشورت می‌کند و متوجه می‌شود که خانم وکیل اصلا وکالتی در پرونده نداشته و تمام این پول‌ها را برای خودش گرفته است.
وی افزود: با توجه به ادله موجود دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت و از آنجایی که نامبرده دیگر جواب‌گوی تلفن نبوده و دفتر خود را جابه‌جا کرده است بنابراین تحقیقات پلیسی برای شناسایی ردی از متهم آغاز تا اینکه مخفیگاه متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
وی یادآور شد که  متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی شد و عنوان کرد که مبالغ را به ازای طلبش دریافت کرده است، اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان کرد که با معرفی خود به‌عنوان وکیل و حل مشکلات حقوقی موکلش، تاکنون 13 میلیارد و 210 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است .
رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار