اهدای 172 واحد خون در نخستین شب قدر در گیلان

احمد مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهدای خود توسط مردم گیلان در نخستین شب قدر اظهار کرد: مردم نوع‌دوست استان گیلان، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر 172 واحد خون اهدا کردند.
کد خبر: ۷۴۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 26 May 2019

 اهدای 172 واحد خون در نخستین شب قدر در گیلان

 

تابناک / احمد مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهدای خود توسط مردم گیلان در نخستین شب قدر اظهار کرد: مردم نوع‌دوست استان گیلان، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر 172 واحد خون اهدا کردند.

وی با اشاره به خصوصیات و جزئیات اهداکنندگان خون گفت: اهداکنندگان مستمر ۸۹ واحد خون، اهداکنندگان باسابقه، ۵۵ واحد خون و بار اولی‌ها نیز ۲۸ واحد خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به ساعت فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در گیلان تصریح کرد: فعالیت پایگاه‌های انتقال خون گیلان در شب‌های قدر از ساعت ۱۹ تا 23 و 30 دقیقه (به‌جز پایگاه فومن) خواهد بود و مردم می‌توانند با اهدای خون نذر خون خود را به‌جا آورده و یاریگر هم استانی‌های خود باشند.

مرادی با اشاره به استقرار تیم سیار انتقال خون گیلان در نخستین شب قدر در مهدیه رشت و مسجد جامع صومعه‌سرا بیان کرد: تیم سیار انتقال خون گیلان در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد خمام، شب بیست و سوم در مسجد جامع شفت و هر دو شب در مسجد جامع صومعه‌سرا آماده خون‌گیری هستند.

وی با اشاره به‌ضرورت اهدای خون در گیلان گفت: خون‌های اهدایی برای بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها، مصدومان حوادث، جراحی‌ها، هموفیلی‌ها و تالاسمی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه سالانه به‌طور میانگین ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان گیلان تولید می‌شود، افزود: این مقدار خون برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و سایر افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرد.

مرادی با تأکید بر اینکه گیلان جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است، تصریح کرد: گیلان به علت گردشگر پذیر بودن و آمار بالای تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی و آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار