در نشست استاندار با شهردار و اعضا شورای شهر اراک
تابناک : استاندار مرکزی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: هیچ کشوری وجود ندارد که ذیل فصل هفت شورای امنیت رفته و جنگی در آن کشور رخ نداده باشد؛ تنها کشوری که از ذیل این فصل با سرافرازی بیرون آمد، ایران است.
کد خبر: ۶۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 01 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی، زمانی قمی استاندار مرکزی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر اراک با تاکید بر همکاری مدیران دستگاههای اجرایی با شورای اسلامی شهر اراک، گفت: مصوبه های شوراهای اسلامی جنبه قانونی داشته ولازم الاجرا است بنابراین همه باید نسبت به نظرات و مصوبه های این نهاد مردمی توجه ویژه داشته باشند.

استاندار مرکزی با اشاره به  اینکه برخی از مسائل شهر اراک نیاز به اعتبارات بالا دارد که باید دولت و شهرداری برای رفع آنها کمک کنند افزود: با توافقات صورت گرفته در سطح بین‌المللی، امیدها در راستای اعتلا و توسعه در سطوح مختلف کشور افزایش خواهد یافت و این امر به حل مشکلات کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: پرونده‌ی برخی از مشکلات موجود در استان باید به کارگروهها و شوراهای قانونی مربوطه احاله شود و با تشکیل ستاد ساماندهی  مشکلات زمینهای  ولی آباد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

زمانی‌ قمی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری با هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری و مدیر کل حوزه استاندار مشکلات شهر را احصاء و دسته‌بندی کنند تا در جلسه ای تخصصی با حضور مدیران دستگاه‌های ذی ربط بررسی شده و راهبردهای مورد نیاز اتخاذ شود.

استاندار مرکزی خواستار توجه ویژه از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک به مبلمان این شهر شد و گفت: مبلمان شهر اراک به عنوان مرکز چهارمین قظب صنعتی کشور نیازمند توجهات خاصی بوده و ترکیب و چهره آن باید مناسب باشد.

وی خاطرنشان کرد: سعی دولت یازدهم بر این است که با حمایت های مقام معظم رهبری و بکار بستن تدبیر و با تمام توان بر مشکلات کشور فایق آید، اما تحقق این مهم نیازمند زمان است.

وی افزود: برای حل مشکلات و رسیدن به توسعه در کشور مشکل راهبردی و رهنمودی نداریم و بیشتر مسائل مربوط به اجرا کردن امور است که باید در این جهت تلاش شود.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه سال جاری اظهار کرد: نباید امکانات شهرداری در اختیار نامزد یا نامزدهای خاصی قرار گیرد.

محمد شریفی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: رسیدگی به مشکل زمین سکونتگاه‌های غیررسمی که دارای آمار جمعیتی بالایی هستند نیاز به تشکیل ستاد و رفع مشکلات ساخت ‌ وساز دارد.

محمد شریفی افزود: طرح راه‌اندازی قطار شهری اراک به تصویب رسیده است و در تلاش هستیم آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح  کرد:‌ با را‌ه‌اندازی کمربندی کنارگذر شمالی از سمت منطقه سنجان، از حجم ترافیک و آلودگی داخل شهر کاسته خواهد شد. این مهم نیازمند توجه و کمک‌های بیشتر است.

شریفی افزود: همچنین، وعده 40 ساله به مردم سنجان مبنی بر ساخت پل غیرهم‌سطح در این منطقه باید به صورت جدی‌تر توسط راه‌وشهرسازی مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه مشارکت صنعت در مدیریت شهری آغاز شده، ادامه داد: می‌توان از ظرفیت‌های علمی، مادی و تخصصی صنعت در حوزه شهری و خدمات شهری بهره‌برداری کرد و پروژه‌های غیر همسطح شهید امیری و پروژه آفتاب در قالب این طرح قرار دارند.

وی همچنین درخصوص اصلاح سهم عوارض آلایندگی،حضور و مشارکت دستگاههای فرهنگی در نگهداری اماکن فرهنگی،برگزاری جلسات تخصصی وجلسات مستمر با دستگاه ها نیز مطالبی را بیان کرد.

گفتنی است در این نشست شهردار اراک گزارشی از اقدامات این شهرداری ارائه کرد و اعضای شورای اسلامی شهر اراک نیز  به بیان مسائل ،مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
ساخت مونوریل اراک شهرجدید امیرکبیر.. ساخت تراموا اراک شهر جدید مهاجران.. با فروش اوراق مشارکت زیربناهای حمل و نقل کشور.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار