برداشت 5 تن بادام زمینی در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: برای اولین بار در این شهرستان بادام زمینی درسطح 3 هزار متر مربع در روستای قاسم آباد بخش ششده و قره بلاغ برداشت شد.
کد خبر: ۶۸۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 05 December 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:شاهرخ سامانی اظهار داشت: این محصول از اراضی زراعی هادی بلاغی به میزان 5 تن در هکتار برداشت شد.
وی گفت: زمان کشت این گیاه در شهرستان فسا از اول فروردین تا اواسط اردیبهشت و زمان برداشت آن آذر است و می‌تواند منبع درآمدی خوبی برای کشاورزان منطقه باشد.
سامانی ادامه داد: کشاورزان می توانند این محصول را به صورت کشت مخلوط درباغ ها و محصولات صیفی از قبیل باقلا و هندوانه انجام دهند و از کاه و کلش آن نیز برای علوفه دام استفاده کنند.
به گفته وی با تحقیقات بیشتری که در زمینه بذر بادام زمینی اصلاح شده و مناسب منطقه آغاز شده می توان با توجه به تولید و درآمد آن میزان بهره وری از آن را در زمین های زراعی بالا برد.
بادام زمینی گیاهی است بومی آمریکای جنوبی، یک ساله و دارای 30تا50سانتیمتر ارتفاع که دارای ارزش غذایی بالا شامل پروتئین، پتاسیم و چربی است.
این گیاه بسیار مقاوم و بصرفه است و در زمین های ماسه ای تولید بیشتری دارد و در سال های اخیر مورد استقبال کارشناسان صنایع غذایی و فنی این رشته قرار گرفته است.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتریجنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار