مرکبات مازندران به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: صادرات مرکبات در استان بسیار جدی بوده و روزانه بین 200 تا 500 تن صادرات مرکبات به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر در حال انجام است.
کد خبر: ۶۸۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 30 November 2018

 بلاغ، عزیزاله شهیدی‌فر در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به برداشت مرکبات و نزدیک شدن فصل سرما در مازندران، اظهار کرد: در سال جاری به وقع و در زمان مناسب باغداران استان اقدام به برداشت کیوی، نارنگی و دیگر مرکبات انجام دادند.

وی افزود: نزدیک به 100 درصد میوه کیوی و بخش عمده نارنگی‌ها از باغات مرکبات استان مازندران برداشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران تصریح کرد: برداشت میوه‌هایی همچون پرتقال و تامسون آغاز و بخشی کمی از آن برداشت شده است که در این روزها با وضعیت مناسب آب و هوا و رسیدگی کامل میوه و درصد قند پرتقال اکنون قابل برداشت است و ماندگاری آن نیز به نسبت بالاتر است و به کشاورزان و باغذاران توصیه می‌شود در این ایام برداشت کنند.

این مسؤول با اشاره به ظرفیت‌های مختلف مازندران در بحث انبارداری و سورتینگ‌ها را دارد، اظهار کرد: با بازدیدهای بعمل امده از سورتینک‌های سطح استان، سورتینگ‌های فعال با 50 تا 100 نیروی انسانی در قسمت‌های بسته‌بندی و سورت مشغول کار هستند.

شهیدی‌فر با اشاره به صادرات مرکبات استان مازندران به کشورهای خاورمیانه، افزود: صادرات مرکبات در استان بسیار جدی است که در روزانه بین 200 تا 500 تن صادرات مرکبات به کشورهای حوزه خلیج فارس، عمارات، قطر و عراق و کشورهای حوزه دریای خزر مانند روسیه در حال انجام است.

وی با توصیه به صادرکنندگان مازندرانی، گفت: صادرکنندگان در نوع بسته‌بندی، حمل و نقل بار و نحوه چینش مرکبات دقت لازم را داشته باشند که محصولات باعث دلسردی مصرف کنندگان یا بازارهای خارجی نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار