تابناک : زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که به ریاست آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان در محل بیت ایشان برگزار شد، بر ارتباط نزدیکتر گروههای مرجع با نسل جوان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 01 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی زمانی قمی استاندار مرکزی با اشاره به ظهور ارتباطات در دهه 80 و ظهور و بروز شبکه های اجتماعی در شرایط کنونی، گفت: این پیشرفت اطلاعات و فضای مجازی به طور کلی سیستم سنتی ما را در نوردیده و تحت تاثیر خودش قرار داده است.

وی ادامه داد: ارزیابی های صورت گرفته از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نشان می دهد که می بایست گروه های مرجع ما ارتباط نزدیکتری با نسل جوان داشته باشند که برای تحقق آن و رفع مشکلات موجود باید تلاش فراوان کرد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: فرهنگ کلاسیک و غیر کلاسیک از یکدیگر تاثیر پذیر هستند و جامعه نیز  از آنها متاثر می باشد.

وی بیان کرد: زمانیکه هنجارهای اجتماعی با جامعه همراه  نباشد، جامعه دچار مشکلاتی می گردد که نشان می دهد در روند کار دچار مشکلاتی هستیم که این امر ابتدا باید پذیرفته شود سپس برای رفع  آنها تلاش گردد.

استاندار مرکزی افزود: همه ما به عناوین مختلف در بوجود آمدن این مشکلات مقصر هستیم و وظیفه داریم  در جهت برطرف کردن آنها تلاش کنیم.

زمانی قمی با اشاره به وجود اختلاف بین نسل ها در جامعه کنونی، تصریح کرد: اختلاف نسلی در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری خودش را نشان می دهد که ما باید این اختلاف نسلی و اقتضائات آن را به رسمیت بشناسیم.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ریا،دروغ، چند چهرگی،فرداندیشی، تملق و خودسانسوری رابه عنوان بیماری های حاد جامعه عنوان کرد.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: ما باید با مردم صادقانه صحبت کنیم، هرگاه با مردم صادقانه صحبت شود در هر شرایطی در صحنه حضور دارند و آماده می باشند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نیز  اظهار کرد: سند علمی همدلی و همزبانی دولت و ملت با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تدوین شده و حاصل سه ماه تلاش کارشناسان و اساتید دانشگاه های نقاط مختلف استان مرکزی است.

امام جمعه اراک ادامه داد: سند همدلی و همزبانی دولت و ملت استان مرکزی در سه بخش مبانی همدلی و همزبانی، ویژگی های نظری و راهکارهای تحقق این شعار تدوین شده و وظایف همه دستگاه های اجرایی نیز به صورت جداگانه مشخص شده که در اسرع وقت ابلاغ می شود . 

وی اظهار کرد: در صورتی که همه مدیران دستگاه های اجرایی با دقت به وظایف خود عمل کنند، این سند می تواند به عنوان الگویی جامع و کامل به همه نقاط کشور معرفی شود.

گفتنی است تشکیل یک کارگروه برای ایجاد تعامل سازنده بین مردم و مسوولان از سوی استانداری مرکزی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد، سپاه روح الله و دانشگاه های استان مهمترین مصوبه این نشست بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار