زمانی قمی خبر داد؛
تابناک : استاندار مرکزی از ساخت مجتمع پتروشیمی در شهرستان خمین خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 23 June 2015

به گزارش تابناک مرکزی، زمانی قمی در جلسه بررسی موانع و مشکلات سرمایه گذاری جهت ساخت پتروشیمی در شهرستان خمین که در محل شرکت کبیر ریس فراهان و با حضور سرمایه گذاران طرح برگزار شد، بر همکاری همه دستگاههای اجرایی در تحقق این امر تاکید کرد.

 زمانی قمی استاندار مرکزی با تاکید بر قطعی بودن احداث پتروشیمی در شهرستان خمین و ایجاد زیرساختهای لازم برای ساخت آن،اظهار کرد: برای تامین آب ، برق ، گاز و دیگر زیرساختها باید راه حلی اندیشیده شود و لوازم و اقتضائات لازم برای احداث این پتروشیمی فراهم گردد.

وی بیان کرد: زمین مورد نظر برای احداث کارخانه در محل شهرک صنعتی خمین پیش بینی شده که حتماً معارضینی دارد و فرمانداران شهرستانهای خمین و  شازند باید تعداد این افراد را مشخص و در این زمینه مشکلات را حل نمایند، مردم نیز با توجه به اهمیت موضوع و احترام به جایگاه امام(ره) با اجرای این طرح همکاری خواهند کرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شهرستان خمین بیشترین نرخ بیکاری را دارد، تصریح کرد:  در امر احداث این پتروشیمی مردم هم کمک خواهند کرد  چرا که آنها خواستار کاهش نرخ بیکاری هستند و شهرستان خمین هم  زادگاه امام راحل است و توسعه این شهرستان مد نظر همه مردم است.

زمانی با تاکید بر اجرای بند بند مصوبات این جلسه، ادامه داد: صورتجلسه به امضای اعضا می رسد و اجرای مصوبات آن مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و تمامی دستگاههای ذیرط می بایست ظرف مدت تعیین شده مصوبات خود را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه از فردا باید شرایط را برای ساخت این پتروشیمی مهیا کنیم، خاطر نشان کرد: ستادی با مسئولیت استاندار برای پیگیری امور مربوط به ساخت این پتروشیمی تشکیل می شود.

گفتنی است شرکت دی پلیمر آریا مجری پروژه پتروشیمی خمین است، از مشخصات این مجتمع پتروشیمی تولید پلی پروپیلن با قابلیت گریدهای مختلف پلی پروپیلن است که پروپیلن مورد نیاز از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تامین خواهد شد.

این مجتمع دارای 8 واحد تولیدی، ظرفیت 380 هزار تن پروپیلن و اشتغالزایی برای 250 نفر است.

برای ساخت این مجتمع حدوداً 20هکتار زمین مورد نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار