به گزارش تابناک تهران، "سرهنگ سعید روحی" امروز در نشست تشریح راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها،اظهار داشت: متاسفانه دغدغه آلودگی هوا یکی از مسائلی است که در اواخر پاییز و طول فصل زمستان افزایش مییابد و در سالهای گذشته برخی فعالیت ها برای کاهش آن انجام گرفته است.
وی بیان کرد: عدم شمارهگذاری خودروهای سنگین و نیمهسنگین آلاینده، عدم شمارهگذاریهای موتورسیکلتهای کاربراتوری از ابتدای مهر ماه و... برخی از فعالیت های انجام شده برای کاهش آلودگی هوا بوده است.
معاون فنی ـ مهندسی و خدمات پلیس راهور به مصوبه دولت برای عدم شمارهگذاری موتورسیکلتهای کاربراتوری اشاره کرد و افزود: شمارهگذاری تمامی موتورسیلکتهای کاربراتوری از اوایل مهر ماه ممنوع شد اما حدود 400 هزار دستگاه موتورسیکلت که قبل از مهر ماه موتور آنها تایید شده بود مورد شمارهگذاری قرار گرفتند.
سرهنگ روحی با بیان اینکه باید به سمت تولید و شمارهگذاری خودرو و موتورسیکلتهای پاک برویم، تصریح کرد: تاکنون فقط حدود یک هزار دستگاه موتورسیکلت شمارهگذاری شده است که باید به این تولیدات بیشتر توجه شود.
وی یکی از عمدهترین عوامل آلایندگی کلانشهرها را منابع متحرک دانست و گفت: به عنوان نمونه 80 درصد آلایندگی شهر تهران به دلیل منابع متحرک است و حداقل کاری که میتوان در این زمینه انجام داد، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.
معاون فنی ـ مهندسی و خدمات پلیس راهور با بیان این که طبق مصوبه هیأت دولت شمارهگذاری خودروها و سواری های داخلی که مصرف میزان سوخت آنها بالا است منوط به اسقاط خودروهای فرسوده میشود، گفت: این مصوبه فقط کمتر از دو ماه باقی ماند و با فشار کارخانجات لغو شد؛ در حال حاضر نیز خودروهای پرمصرف داخلی دوباره شمارهگذاری میشوند.
وی تاکید کرد: همه دستگاهها باید دست به دست هم دهیم تا اقدامات لازم در راستای کاهش آلودگی هوا انجام گیرد.