دامپزشکی کرمانشاه خبر داد:

100 هزار راس دام سبک در شهرستان هرسین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.

دکتر صیاد غلامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین از مایه کوبی 100 هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۳۶۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳ 24 January 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه،سرپرست شبکه بهداشت هرسین اظهار داشت:

واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری تب برفکی از ابتدای دی ماه آغاز شده و به مدت 40 روز کاری همچنان ادامه دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین با بیان اینکه مایه کوبی دام های سبک علیه بیماری تب برفکی کاملا رایگان انجام می شود، افزود: پیش بینی شده در شهرستان هرسین 130 هزار راس دام سبک علیه این بیماری خطرناک واکسینه شوند.

این مقام مسئول در مورد تعداد روستاهای اجرای طرح نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح مذکور تاکنون حدود 82 روستا از توابع شهرستان هرسین تحت پوشش قرار گرفته و دام های آنان مایه کوبی شده اند و تا پایان طرح نیز کلیه دامهای سبک شهرستان تحت پوشش مایه کوبی تب برفکی قرار می گیرند.

وی تب برفکی را یک بیماری خطرناک دامی عنوان کرد و گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی مختص زوج سم های اهلی و وحشی است که دام های نشخوار کننده همچون گاو، گوسفند و بز را درگیر می کند، مهمترین و زیان بار ترین بیماری واگیر دامی محسوب می شود.

به گفته وی، از علائم این بیماری تب، افسردگی و بی اشتهایی دام، بروز زخم در دهان، لنگش و... است که موجب کاهش تولید شیر و گوشت و تلفات در دام های جوان می شود.

دکتر غلامی از دامداران درخواست کرد که همکاری لازم را با اکیپ های اعزامی دامپزشکی جهت واکسیناسیون داشته آورده و حتی المقدور از جابه جایی دام طی مدت اجرای فاز  واکسیناسیون خودداری کنند و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا گزارش بیماری را با شماره تلفنی 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی ستان کرمانشاه در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار