يادداشت معاون قرآني وزير ارشاد درباره تخريب سعيد طوسي

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار یادداشتی از مردم شریف درخواست کرد در مواجهه با این گونه حوادث و شاعیه ها؛ ضمن خودداری از انتشار اجازه ندهند نسبت به مقدسات به ویژه قرآن کریم و خادمان قرآن سوء برداشتی پیش آید.
کد خبر: ۳۱۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 20 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، متن یادداشت به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

«یا نِساءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ» احزاب ٣٢

متأسفانه خبر ناگواری در رسانه­های مجازی منتشر شد که افراد متدین بویژه جامعه قرآنیان را متأثر نمود. صرف نظر از ماهیت موضوع و وقوع یا عدم وقوع جرم که کاملاً به حوزه قضایی مربوط است انتشار آن مصداق اشاعه فحشاء می­باشد.

دشمن عملکردهای غلط را مستمسکی قرار می­دهد تا به نوعی تقدس زدایی کند. کارنامه درخشان جامعه قرآنی و نیروهای انقلاب با خطای یک یا چند نفر از بین نمی­رود. ضمن تقبیح انتشار اسرار مردم از ریاست محترم قوه قضائیه تقاضا می­کنم دستور فرمایند رسیدگی به این پرونده در اولویت قرار گرفته و بر اساس دستور العمل قرآنی در صورت تخلف از سوی هر کسی بویژه افرادی که انتظار می­رود تربیت قرآنی شده باشند حکم صادر و اجرایی شود. از شاکیان محترم تقاضا می­کنم که با صبوری و متانت در احقاق حق تلاش نمایند. از مردم شریف انتظار می­رود در این گونه حوادث ضمن خودداری از انتشار، اجازه ندهند نسبت به مقدسات بویژه قرآن کریم و خادمان قرآن سوء برداشتی پیش آید.

لازم به ذکر است اصرار به عدم اشاعه فحشاء برای همه افراد و اقشار باید لحاظ گردد. هر گناهکار و مجرمی در ازای جرمی که مرتکب می­شود باید کیفر و عقوبت داشته باشد و انتشار عکس، پرونده و تخلف مجرمین، خود جرم دیگری است که نابخشودنی است.

در پایان باور دارم که بعضی اقشار نظیر روحانیون، انقلابیون، متدینین و بویژه قاریان قرآن و مداحان در جایگاه ویژه­ای قرار دارند که خطای آنان ناخودآگاه باورهای دینی مردم را تضعیف می­نماید و برای همین آیه شریفه ٣٠ احزاب می­فرماید:

«یا نساء النبی من یأت منکن بفاحشه مبیّنه یضاعف لها العذاب ضعفین»

ای همسران پیامبر در صورتی که هر یک از شما گناه آشکار و فاحشی مرتکب شود (به دلیل آثاری که در جامعه می­گذارد) عذابش دو چندان خواهد بود.

 

محمدرضا حشمتی
مهرماه ٩٥
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
افراد منحرف باید افشا وابروی نداشته شان بریزد وبرخورد جدی شود وهیچ دفاعی ندارند
ایایک معلم دبستان این جرم را مرتکب میشد پروندهاش اینقدر طول می کشید
اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
دادگستری باید فارغ از تلفن ها و سفارشات به پرونده ها رسیدگی کند.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
از مسئولان شریف انتظار می رود 5 سال کشش ندهند تا کار به جایی برسد که مردم شریف و خبرنگاران شریف را متهم کنید!! البته ببخشید هیس هیس یواش بگین قوه ... بیدار نشه.
دلسوزقرآن
|
Netherlands
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
موضوع مهمی است که ایجادشبهه میکند.بهتراست شفاف‌سازی شودتابه ساحت قرآن وقاریان پاکش اهانت نشود.وباعث سوءبرداشت‌ وبی اعتمادی نشود.افرادمهم نیستند.اصل قرآن وقاریان متدینش دراولویتند.
خداوندعاقبت همه راختم بخیرکند.
کوروش منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
لعنت به بهاییهای نجس بی بی سی و ووآ و من و تو که اینگونه با احساسات مردم شریف ایران بازی می کنند.
اتنا
|
Canada
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
حالا اگر باپ يا يه كشيش اينكار را كرده بود، اخبار ابران هر نيم ساعت تكرارش ميكرد و اصلا هم انتشار خبر اشاعه فحشا نبود. ضمنا كسانى كه بدون اطلاع كافى تكذيب ميكنند، اگر پاى بچه خودشون وسط بود باز هم به همين راحتى تكذيب ميكردند و يا سعى ميكردند صحت و سقم موضوع را چك كنند؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
خدا لعنت کند تهمت زنندگان را

وخدا به مردم ساده ای که هر حرفی را قبول میکنند عقل دهد



اکثرهم لا یشعرون
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
چه رابطي به يهوديان داره 5 ساله اتفاق افتاده شکايت کردند به نتيجه نرسيدن
اميدوارم قوه قضائيه برخورد شديدي بکنه و ملاحضه نکنه
اينکه هر کس هر کاري بکنه بعد خودش رو به اسلام قران و رهبر وصل کنه که نميشه
تیرداد مهراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
محتملا موضوع به آن شدتی که در شبکه های ماهواره ای عنوان شده نبوده ودر حد لمس یاکلام بوده است که البته آنهم اگر صحت داشته باشد باز برای کسی که با کلام خدا همنشینی وانس داشته است دور از شان ومنزلت بوده وبرای مخاطبین هضم چنین رویدادی ناگوار وسنگین بلکه بسیار ثقیل میباشد به نظراهل بصیرت باید یک چنین رخدادهایی کالبدشکافی وآسیب شناسی شود چرا بجای توجه به صوت والحان، مفاهیم نباید در مد نظر مخاطبین وعاملین قرار گیرد دلنشینی کلام خدا در معنا ومحتوای آن میباشد نه در شکل وظاهر آن، که مبنای ارزیابی قرار گیرد وخوش الحانی را مترادف با ایمان وتدین فرد ببینیم باید درونمایه افرادی که به مناسبت های فرهنگی، ورزشی،هنری وغیروذالک تحت عنوان مربی یا معلم با افرادی بخصوص از قشرنوجوان سروکار دارند باید بادید روانشناسانه مورد کنکاش قرار گرفته وبارعایت تمهیداتی فرزندان خانواده هارا به آنها سپرد زیرا قشر نوجوان فارغ از نوع جنسیت بسیارآسیب پذیر وحساس بوده وکوچکترین برخوردو گفتار نابجا میتواندبه فروپاشی روحی وانحراف آنها منجرشود وشخصی که در آینده میتواند به یک عنصرمفید وارزشمند تکامل یابدوظرفیتهای لازم را ازاین حیث داراست به یک روانپریش وتبهکار تغییر وضعیت دهد، تساهل وتسامح کافیست! دربرابرمفاسد اقتصادی خواص!به قدرکافی و وافی!!مسامحه شد در رعایت مسائل اخلاقی باید جدیتربودوجدیت واهتمام بیشتری مبذول نمود.
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
متاسفانه ریاکاری در کشور ما شده یه شیوه،هنجار عادت و نردبان ترقی.قوه قضاییه هم ... در مورد ما عوام سخت میگیرد.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار