نهاد خاصی بر عملکرد شوراها نظارت نمی‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برخی از اعضای شورای شهر به دلیل نا آشنا بودن به قانون شوراها و ورود به مسائل حاشیه‌ای از قانون تخطی می‌کنند در حالی که باید به تعهدات خود نسبت به نظام و مردم وفادار بمانند.
کد خبر: ۲۹۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 16 September 2016
احمد بیگدلی گفت: شورای شهر همان مجلس است که به صورت محلی تشکیل و برگزار می‌شود و همانگونه که ما در مجلس برعملکردمان نظارت می‌شود باید این نظارت در شورای شهر هم باشد.

وی ادامه داد: در مجلس نمایندگان بر عملکرد خود نظارت دارند و از بین خود گروهی تشکیل می‌شود تا نظارت داشته باشد به گونه‌ای که خود نظارتی اتفاق می‌افتد. بنابراین به نظر می‌رسد در شورای شهر هم باید خود نظارتی وجود داشته باشد.

بیگدلی گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم در قانون شوراها نهاد خاصی برای نظارت بر عملکرد اعضا تعیین نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با دلایل بروز تخلف از سوی برخی اعضای شورای شهر گفت: عدم پایبندی به قانون یکی از این دلایل است همچنین ممکن است برخی اعضای شورای شهر به قانون خوب عمل نکنند یا با قانون شورای شهر آشنا نباشند.

وی ادامه داد: از طرفی ممکن است برخی اعضای شورای شهر وارد مسائل حاشیه‌ای و خارج از قانون شوند و این آسیب‌ها را ایجاد کنند.

بیگدلی تصریح کرد: از طرفی حیطه وظایف شهرداری‌ها وسیع است و کنترل بر آنها بسیار سخت است درنتیجه نظارت وسیع و انسجام بالایی می‌طلبد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند، قسم خورده‌اند که به قانون پایبند باشند و باید به تعهدات خود نسبت به نظام و مردم وفادار بمانند تا این لطمه‌ها و آسیب‌ها ایجاد نشود
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار