گلستان رتبه‌ی دوم تولید دانه‌های روغنی کشور را کسب کرد

سهراب سهرابی: هم‌اکنون ۷۳۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات باغی و زراعی است.
کد خبر: ۲۶۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 17 July 2016
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: گلستان رتبه‌ی دوم تولید دانه‌های روغنی کشور را کسب کرد.
سهراب سهرابی، ظهر یکشنبه، در کارگاه آموزشی انتقال دانش فنی تولید آفتابگردان غیرهیبرید رقم لاکومکا اظهار کرد: هم‌اکنون ۷۳۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات باغی و زراعی است.
وی با بیان این‌که از مجموع سطح زیر کشت استان گلستان ۷۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی هستند، افزود: در کشت گندم استان گلستان با تولید بیش از یک‌ میلیون تن رتبه‌ی نخست کشور را به دست آوردیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: در دانه‌های روغنی با ۵۰ درصد سطح زیر کشت رتبه‌ی دوم کشور و در کشت برنج و پنبه نیز رتبه سوم کشور را داریم.
سهرابی گفت: در حوزه‌ی شیلات و آبزیان، گوشت و شیر نیز رتبه‌ی دوم کشور را داریم و در افق ۱۴۰۰ استان گلستان نقش کلیدی در امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.
به گفته‌ی وی، در این افق باید سطح زیر کشت گندم و غلات را کاهش دهیم و در عوض کشت دانه‌های روغنی و پنبه را افزایش دهیم و در این راستا چاره‌ای جز رفتن به سمت کشت تناوبی دانه‌های روغنی نداریم.
سهرابی با بیان این‌که، از سال ۴۷ نخستین ارقام گندم و دانه‌های روغنی در استان گلستان کشت شد، اظهار کرد: ماشین‌آلات لازم را در این زمینه‌ داریم و باید بتوانیم زراعت آفتابگردان را نیز افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: رسیدن به ۷۰ درصد خوداتکایی برای استان ما هدف‌گذاری شده که به‌سوی آن پیش می‌رویم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار