در صحن علنی مجلس عنوان شد؛
تابناک: سید مهدی مقدسی صبح امروز در صحن علنی مجلس در گفت‌وگویی مشکلات زیست محیطی استان به ویژه شهر اراک را با خانم ابتکار در میان گذاشت.
کد خبر: ۲۵۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 03 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در گفت و گو با خبرنگار تابناک با اشاره به مشکلات آلودگی هوای کلانشهر اراک اظهار داشت: برخلاف اینکه امروز بنده در راستای عنوان کردن مشکلات هوای اراک در مجلس وقت اضطراری گرفته بودم به سبب قرعه کشی نتوانستم از این وقت استفاده کنم ولی مشکلات آلودگی هوای اراک را در گفت‌وگویی با خانم ابتکار در میان گذاشتم و قرار شد اکیپ ویژه‌ای برای بررسی راهکارها و مصوبات ویژه به اراک اعزام کنند.

وی از جمله مسائلی را که با معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست در رابطه با اراک مطرح کرده است را نگرانی‌های مردم عنوان کرد و گفت: مردم از افزایش بیماری‌های خطرناک مانند بیماری‌های قلبی و ریوی و انواع سرطان‌ها ناراحت هستند و اعلام می‌کنند که آمارها در این زمینه افزایش یافت است و باید در این راستا اقدامات صحیح و کارشناسانه‌ای انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوامل اصلی آلودگی هوا در استان مرکزی به ویژه اراک گفت: علاوه بر ریزگردهای وارد شده از عراق عامل اصلی آلاینده در اراک تالاب میقان است که باید در باره این مهم تصمیماتی اتخاذ شود.

مقدسی ادامه داد: از دیگر صنایع آلاینده در اراک می‌توان به صنایع بزرگ و خودروها اشاره کرد که علیرغم اقدامات انجام شده در این راستا مشکلات آنها هم چنان باقی است که باید در این راستا در سفر هیئت دولت و اکیپ اعزامی به اراک تصمیماتی گرفته شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به نتیجه حاصل شده با رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: قرار بر این شد که اکیپی به اراک در راستای بررسی مشکلات اراک اعزام کنند و همچنین مصوبات ویژه‌ای را در سفر دولت به اراک اختصاص دهند.

وی ادامه داد: از جمله مصوباتی که قرار است در رابطه با اراک اتخاذ شود تکمیل طرح آندسازی آلومینیوم است زیرا این واحد صنعتی یکی از موارد آلاینده کننده است همچنین بحث حمایت از صنایع ریلی و غیره هم مطرح است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار