رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شازند
تابناک: رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شازند: وقف مانند چراغی است که انسان برای فردای خود روشن می کند و پس از درگذشت وی همچنان پرونده وقفی که انجام داده جاری است.
کد خبر: ۱۴۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 11 December 2015

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام علی بگ مراد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شازند در خصوص هفته وقف گفت: وقف به معنای ایثار، گذشت و کمک به هم نوع خود است و در آیات قرآن کریم بارها بر انفاق و احسان که همانا در برگیرنده معنا و مفهوم وقف هستند، تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه وقف چشمه جاری و باقیات صالحات است افزود: قطعا وقف امر مهم و خیری است که پاداش اخروی دارد و واقفین ۱۰ برابر این عملشان از خداوند پاداش دریافت می کنند.

این مسئول با بیان اینکه وقف، سیره و روش ائمه و معصومین بوده که همواره در تاریخ هم به این مساله مهم و ضروری توجه شده است تاکید کرد: وقف مانند چراغی است که انسان برای فردای خود روشن می کند و پس از درگذشت وی همچنان پرونده وقفی که انجام داده جاری است.

بگ مراد در بیان برنامه های اجرایی در این هفته اظهار کرد: از جمله برنامه هایی که در هفته وقف آغاز شده است، نصب بنر و پوستر در سطح شهرستان، مراسم عزاداری و روضه خوانی در بقاع متبرکه امامزادگان آستانه علوی، برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول(ص) و محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه آستانه علوی، سخنرانی در نماز جمعه، ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) در سطح بقاع متبرکه خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین عطر افشانی امامزادگان آستانه علوی و امامزاده ابوالحسن روستای موچان، نشست صنفی وقف، دیدار با فعالان عرصه وقف و جلسه یاوران وقف، ارائه خدمات پزشکی از طریق درمانگاه صمصامیه بیات به صورت رایگان و دیدار با ائمه جمعه شهرستان در طول هفته اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار